עמוד:22

עמוד 30 פעילות 2 , 3 = 0 . 6 ולכן המספרים העשרוניים המתאימים ( ספרה אחת מימין לנקודה ) הם 0 . 8 , 0 . 7 ו . 0 . 9 עמוד 31 בעמוד זה עוסקים ביישומים של המספרים העשרוניים במידות משקל . התלמידים "ממירים" שברים פשוטים ( שהמכנה שלהם הוא 2 או ( 5 במספרים עשרוניים . התלמידים יכולים לחשב בדרכים שונות . לדוגמה בסעיף ו : התלמידים מחברים את השברים המתאימים וממירים את התוצאה במספר עשרוני : התלמידים ממירים כל שבר במספר עשרוני , ואחר–כך מחברים : 1 = 0 . 2 , 1 = 0 . 5 ולכן 0 . 5 + 0 . 5 + 0 . 2 + 0 . 2 = 1 . 4 , 1 = 0 . 2 התלמידים מחברים 1 + 1 = 1 וממשיכים בספירה בדילוגים : . 1 . 4 , 1 . 2 , 1 הצעה לפעילות נוספת : המורה רושמת מספר על צג המאזניים , למשל 1 . 7 ק"ג , והתלמידים בודקים אילו פירות יכולים להיות מונחים על הכף : 6 תפוחים ופומלה אחת או 3 פומלות ותפוח אחד וכדומה . רב דף 19 מתאים לפעילות זו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר