עמוד:51

אפשר גם לשאול אם אפשר להיעזר בכלי מדידה אחר מבין הכלים הנתונים . באיזה כלי מדידה נוסף מבין אלה הנתונים אפשר למדוד גם שלישים וגם חצאים ? אם נעזרים בכלי המחולק ל12– חלקים שווים , מקבלים שכמות המיץ המעורב המתקבלת היא 10 ליטר . אפשר לשאול : הייתכן שקיבלנו שתי תשובות שונות 5 ) ו– ?( 10 אפשר לבקש מהתלמידים לחשוב על כלי נוסף שאינו מופיע ובעזרתו יהיה אפשר למדוד את שתי כמויות המיץ . למשל , כלי נוסף שאפשר למדוד בו גם שליש וגם חצי הוא כלי המחולק ל18– חלקים שווים . על ידי צמצום השבר ב3– אפשר להראות שהתוצאה שקיבלנו שווה לתוצאה שהתקבלה כאשר נעזרנו בכלי המדידה המחולק ל6– חלקים שווים : 9 = 5 6 גם בסעיף ג יש לצפות לאפשרויות פתרון רבות ומומלץ לדון בהן בכיתה . לבסוף אפשר לשאול : באיזה כלי מדידה כדאי להיעזר כדי למדוד את הכמות שנשארה ? מדוע ? עמוד 105 פעילות 10 לראשונה מוצגת השיטה של חיבור וחיסור בעזרת מכנה משותף . משלב זה ואילך רצוי מאוד לא להיצמד רק לשיטת פתרון זו ולנסות למצוא דרכי פתרון שונות . פעילות 11 אפשר לבקש מהתלמידים להציג פתרונות שונים ואין לצפות רק לפתרון המביא את כל השברים בתרגיל לידי מכנה משותף . מומלץ לפתח גמישות בחישוב ולבדוק אם יש פתרונות יעילים יותר . לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר