עמוד:36

בסרטוט האחרון אפשר לראות כי חלק השדה שמגדלים בו פלפלים הוא גם 2 ( רואים כי בשניים מתוך משלושת החלקים השווים בשדה מגדלים פלפלים ( . דרך הכתיבה המתמטית המבטאת את שני התהליכים של הסרת הגדרות : דרך זו שקולה לדרך המקוצרת : הדרך המקוצרת מתאימה למקרה שבו מסירים גדרות ומאחדים כל פעם 4 חלקות סמוכות בחלוקה המקורית של השדה לחלקה אחת גדולה יותר : בדף העבודה שדה פלפלים 2 ( בסוף מדריך זה , עמוד ( 51 יש סרטוט מוגדל של השדה ובו התלמידים יכולים להשתמש כדי לבצע את המשימות . לנוחות הדיון בהצעות שהועלו אפשר להדביק על הלוח את ההצעות האלה . מתחת לסרטוט השדה בעמוד 51 תמצאו טבלה שבה אפשר לסכם את מספר החלקות בכל הצעה ואת השינויים לעומת המצב המקורי . עמוד 53 פעילות 3 3 חקר 3 עם המורה בפעילות זו יש משוואת צמצום - המכנה של השבר המצומצם נתון , ועל התלמידים לגלות באמצעות מודל השדות את גורם הצמצום ואת המונה של השבר המצומצם : 15 5 . 9 = ? עמודים 56-54 פעילות 4 לראשונה , לאחר כל פעילויות החקר שבהן צמצמו התלמידים שברים באמצעות מודל הסרת הגדרות בשדה , ניתנת הגדרה פורמלית של פעולת הצמצום . פעילות 5 6 בפעילות זו מבקשים לצמצם את ב . 2– אפשר לשאול את התלמידים : האם אפשר לצמצם את 4 במספר אחר מלבד . 2 אם כן , באיזה מספר ? אם לא , מדוע ? לעמודים 56-54 מתאים רב–דף . 5 עמודים 58-57 לעמודים אלה מתאים רב–דף . 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר