עמוד:8

פעילות 10 סעיף ד - רוב התלמידים מבצעים פעילות זו על ידי נסייה וטעייה . תחילה כותבים את המספרים המתקבלים בכל אפשרויות המחיקה : 30 , 481 304 , 810 30 , 480 304 , 810 30 , 410 304 , 810 30 , 810 304 , 810 34 , 108 304 , 810 לאחר מכן אפשר לבחור את המספר הקטן ביותר מבין חמשת המספרים המתקבלים . את אותה משימה אפשר לבצע גם על ידי הפעלת שיקולים הנובעים מתובנה מספרית . פעילות - 11 בסעיפים ג ו ד אפשר להציע לתלמידים להגיע לידי הכללה : מתי שינוי של ספרה אחת בלבד במספר תאפשר הגדלה ( או הקטנה ) נדרשת של המספר ומתי לא . בסעיף ג אפשר לשנות את ספרת המאות בלבד ל 7 כדי לקבל מספר גדול בשבע מאות . ( 298 , 707 ) בסעיף ד אין אפשרות לשנות ספרה אחת בלבד כדי לקבל מספר גדול באלפיים , מכיוון שהגדלה כזאת דורשת לבצע המרה : . 298 , 007 + 2 , 000 = 300 , 007 עמוד 10 בעמוד זה עוסקים בהשלמת סדרות בקפיצות שוות . מומלץ להסב את תשומת לבם של התלמידים לספרות המשתנות מקפיצה לקפיצה : אילו ספרות משתנות ? כמה ספרות ? אפשר להרחיב את הפעילות לתלמידים מתקדמים ולהוסיף את המשימה הזאת : השלימו את הסדרות הבאות בקפיצות שוות : דיון איך משלימים סדרה שנתונים בה המספר הראשון והמספר השלישי בלבד ? איך יודעים את גודל הקפיצה בסדרה שנתונים בה המספר הראשון והמספר האחרון בלבד ? עמוד 11 פעילות 17 עוסקת בהשוואה בין מספרים . מכיוון שמספר הספרות של המספרים שווה , ההשוואה נעשית לפי ערך המקום , כלומר , משווים בין הספרות במקומות המתאימים . לדוגמה , בסעיף א אפשר לראות שבשני המספרים נתונות אותן הספרות וההשוואה היא רק בין הספרות של המאות . מכיוון שספרת המאות של המספר הימני היא - 3 כדי שהמספר השמאלי יהיה גדול יותר , תתאים כל ספרה הגדולה משלוש . אפשר לשאול את התלמידים כמה אפשרויות יש . כמו כן אפשר לשאול אם בדוגמה יש אפשרויות נוספות להשלמה ( יש עוד אפשרות אחת והיא המספר . ( 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר