עמוד:79

משימות הערכה – תשובות המבחן כולל שאלות על טקסטים נוספים , והמבנה שלו הוא מבנה מקובל של מבחן . מטרתו לאפשר לתלמידים להתנסות בתבניות נוספות של שאלות בהבנת הנקרא , בהבעה ובלשון . פרק ראשון 55 – נקודות שאלה – 1 השותפים הם : ציפורי השיר וצמחי החורש . אפשר גם " ציפורים " במקום " ציפורי שיר . " שאלה – 2 ב שאלה – 3 כל תשובה שמשמעותה היא : הסבך הוא מקום מצוין לקינון , כיוון שלטורפים קשה להגיע אל הקינים ואל הגוזלים , וכן להגנה מפני פגעי מזג האוויר . שאלה 4 – 4 מן המילים הקשורות להפקה של קול : "קולות " ( או " קולות עולים , (" " ציוצים , " " שיחה , " " שיר , " " מעבירות מסרים " ( או רק " מעבירות , (" " צעקות , " " אמצעי תקשורת " שאלה - 5 ב שאלה – 6 בהכללה יש שלושה יתרונות : מקום מסתור מטורפים , הגנה ממזג האוויר , מזון עשיר ; בפרטים : הגנה מפני טורפים , מסתור לגוזלים , צל וטמפרטורות נוחות בקיץ , מסתור מהרוחות ומהגשם בחורף , פירות שאלה – 7 ג שאלה – 8 כוללת הסבר ודוגמות . מחלק זה של הטקסט אפשר לדעת את יחסם של הכותבים על-פי המילים שהם משתמשים בהן לתיאור היחסים : תיאום מופלא בין שותפים , קשרי גומלין מרתקים , מערכת קשרי הגומלין היפות והמופלאות ביותר . שאלה – 9 א שאלה 10 א . 2 – לא נכון שאלה 10 ב . 3 – אי אפשר לדעת שאלה 10 ג . 2 – לא נכון שאלה – 11 ד שאלה – 12 כוללת התייחסות לפירות אדומים ושחורים או התייחסות לפירות אדומים , שחורים וסגולים כהים . שאלה – 13 תוכן : סיכום בן 12-10 משפטים , המכילים את המרכיבים המרכזיים ביותר של הפרק ומעידים על הבנה שלו , ואין בהם הרבה פרטים משניים בחשיבותם . הסיכום ברור וכתוב ברצף הגיוני . בין המרכיבים המרכזיים יש לציין מה הציפורים מרוויחות , מה צמחי החורש מקבלים מן הציפורים והתאמת הפירות ל " דרישות הלקוח . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר