עמוד:72

פרק הבעה : סיכום פרק זה הוא הרחבה של הפרק " דגל ישראל , " שיש בו שני טקסטים של מידע . בפרק זה יש חזרה קצרה על הנלמד בפרק הסיכום בכיתה ה . הפרק מקנה לתלמידים אסטרטגיות לכתיבת סיכום וקריטריונים לבקרתו . נוסף על איתור משפט מפתח בפסקה , הפרק מציע לתלמידים אפשרות לנסח בכוחות עצמם את משפטי המפתח לפסקה . חשיבות הסיכום – אחד מתוצרי הכתיבה , הנפוצים בלמידה בבית-הספר , הוא הסיכום . כתיבת הסיכום מתקשרת לחיים בבית-הספר ומחוצה לו : למידה לקראת בחינה , סיכום שיעור , הכנת עבודה , הוצאת עיקרי הדברים ממאמר בעיתון או באינטרנט על נושא כלשהו , ובשלב מאוחר יותר – סיכום הרצאות , סיכום דיון , סיכום ישיבה . הסיכום הוא פעולה מורכבת , ויש לה חשיבות רבה להתפתחותם של לומדים עצמאיים . פעולת הסיכום כוללת הבנה מעמיקה של הטקסט הנקרא מחד , וכתיבה בעקבותיו – מאידך . היא כרוכה בבחירה , בקביעת מדרגים ובארגון רעיונות בעת הסיכום , על הכותבים לאתר את גרעיני הנושא בטקסט , לבחור ולדרג את המידע מבחינת נחיצותו או חשיבותו . בסיכום מקצרים את הטקסט המקורי , תוך הבחנה בין העיקר לטפל בטקסט המקורי , משמיטים מידע לא חיוני , מוותרים על חזרות ועל דוגמות , אך משאירים הכללות , או מנסחים את ההיגד הראשי בפסקות של הטקסט . . 6 בבית השלישי המילה " פה " חוזרת שלוש פעמים . כשמשורר חוזר על אותה מילה הוא רוצה להדגיש משהו . מדוע , לדעתכם , חיים גורי מדגיש את המילה " פה ?" איזו הרגשה זה יוצר אצלכם ? . 7 בבית האחרון של השיר יש תקווה ובקשה . מהי התקווה ? מהי הבקשה ? . 8 האזינו ביחד לביצוע של השיר באתר האינטרנט יו-טיוב . . 9 השיר " באב-אל-ואד " אינו סמל רשמי של המדינה , אבל הוא אחד הסמלים הלארשמיים של יום הזיכרון . מדוע , לדעתכם , הוא הפך לסמל ? התייחסו למילים של השיר ולמנגינה שלו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר