עמוד:44

לפי תכנית הלימודים : שירה השירה שייכת לעולם השיח הספרותי ולסוגת השיר . על-פי תכנית הלימודים החדשה , בין סוגי הטקסטים הספרותיים המומלצים לקריאה בכיתות ה–ו : מגוון רחב של שירים מתקופות שונות , מאת יוצרים שונים ומתרבויות שונות , כולל תרגומים , וכן שירים מושרים – שירי זמר מתקופות שונות בחיי העם והמדינה . מתוך : תה " ל , עמ ' 59 מבחינה חזותית לשיר יש עיצוב מיוחד על הדף , המתבטא באורך השורות , בחלוקה לבתים ובשטחים לבנים . השיר משתמש באמצעים המעניקים מוזיקליות לשיר , כגון : חריזה , מקצב , אליטרציה , לשון נופל על לשון , חזרות צליליות . לפי תה " ל , עמ ' 57 עמ עמ עמ 555---444 ''' פתיח : הצעות כלליות לטיפול בפתיח ראו בעמ ' . 10 עמ עמ עמ 666 ''' פעילות : 2 בשיחה על תוכן השיר אפשר לבקש מהתלמידים למצוא תמונות של הצמחים ושל הציפורים שמוזכרים בו , הקשורים לסתיו . מומלץ להיעזר במנוע החיפוש באתר האינטרנט גוגל תמונות בכתובת : http : // images . google . co . il הציפורים בשיר : נחליאלי , זרזיר , חסידה , אנפה , סנונית הצמחים בשיר : חצב , כדן ורימון עמ עמ עמ 11 11 11 ''' פעילות : 11 מזהים מילים שיוצרות אווירה – פעילות זאת מתמקדת במילים מן השיר ויוצרות אווירה של אגדות . אפשר גם לדון בשורה " עד שאגמור את כל הדיבורים " ( בסוף הבית הראשון , ( שלקוחה דווקא מלשון היום-יום , ובכך היא יוצאת דופן , ולבקש מהתלמידים שיתנו לכך הסבר . הנה הסבר אפשרי : אולי המשוררת משתמשת בשפת יום-יום כדי לרמוז שהיא בעצם אינה מתגעגעת לעולם האגדות . בעולמן של סינדרלה ולכלוכית יש קוסמות , מלכים ונסיכים שמחליטים הכול בשבילן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר