עמוד:57

לפי תכנית הלימודים : מאמר עמדה הוא טקסט עיוני שיש בו טיעון , חוות דעת ופרשנות . הוא מביע עמדה כלפי תופעה או כלפי נושא ומיועד לשכנע את הקוראים לאמץ את דעתו של הכותב בנושא שעל סדר היום הציבורי . מאפיינים בולטים – תמצית הטענה תובע לעתים כבר בכותרת – יש לשמור על היער בכל מחיר . במאמר יש שימוש באמצעים שונים כדי להצדיק את הטענה ולהופכה לאמינה ובדוקה : ? מבנים של טיעון : טענה , ביסוס ( הסבר + נימוקים . ( מסקנה + ) המלצה ?   . ( חידוד המסר השכנועי על ידי : ? משפטים מכלילים ואוצר מילים טעון .   ? שאלות רטוריות .   ? חזרות על מילים או על תבניות . קטעים מתוך תה " ל , עמ ' 40 עמ עמ עמ 555666 ''' : תגובות הגולשים – לשיח ה " טוקבק " ( המונח העברי : " תג ? בית (" יש מאפיינים מיוחדים . השימוש בלשון הדיבור מקובל בתגובות גולשים באינטרנט . האופי החי / דמוקרטי של המדיום מזמן שיח שבין דיבור לכתיבה . ניתן להצביע על עירוב לשון הדיבור והלשון התקנית-הכתובה . בפעילות יש התייחסות לסלנג , לריבוי סימני הקריאה ולסמלוני הרגשות ( למשל , סמיילי . ( עמ עמ עמ 555777 ''' : הצעה לפעילות – אפשר להציע לתלמידים לכתוב תגובה למאמר במסגרת של " מכתבים למערכת , " ( הדבר מחייב משלב לשוני גבוה , ( ובמקביל לכתוב תגובה באתר גולשים . עמ עמ עמ 63 63 63---62 62 62 ''' : סיפורי עם ופתגמים – סיפורי עמים , כגון : " קערת עץ , " נוצרו כדי לשכנע את השומעים ואת הקוראים לקבל את המסר . בדומה לסיפורי עם , יש בעולם סיפורים דומים וגרסות שונות ל " קערת עץ . " בכולם נמצא סב זקן , זוג הורים ונער , שמעביר את המסר של הסיפור . הסיפורים מסוג זה אינם מסבירים מדוע יש לכבד קשישים , אלא הסיפור עצמו הוא דוגמה שממחישה את הרעיון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר