עמוד:11

חלק מן הטקסטים הם אותנטיים ומובאים בשלמותם , וחלק מהם מעובדים . לכולם ניתן עיצוב גרפי המתאים למוסכמות הסוגה . הפעילויות – לכל טקסט בפרק יש פעילויות רבות , העוסקות בהבנתו , בהפקת מידע ובארגונו מחדש , במבנה הסוגה ובמאפייניה , בכתיבה בעקבות הטקסט ובבירור אוצר מילים . כמו כן יש פעילויות לשון , העוסקות במרכיבים הלשוניים האופייניים לסוגה . לסיכום פרק הנושא יש פעילות גדולה – פעילות מסכמת , שהיא משימה המובילה לקראת תוצר , כגון : כתבה , הצגה , איור , תערוכה , מכתב , מצגת . המשימה מסכמת את הידע , אך לא בהכרח את המיומנויות או את הסוגה . בפעילות התוצר אפשר לצפות מהתלמידים שישתמשו באוצר המילים שרכשו בכל הפרק , במידע וברעיונות . זהו תוצר שמאגם את הידע , ואת אוצר המילים שרכשו . הכללות – בין הפעילויות שובצו הכללות המובלטות על רקע צבעוני . אלה מסקנות הנובעות מן הפעילויות , או אסטרטגיות למידה הנרכשות בפעילות . הכללות אלה הן מוקדי הלמידה והן מגדירות את ההישגים המצופים מן התלמידים . " טעם של עוד " – חלק מן הפרקים בספר מסתיימים במדור " טעם של עוד . " במדור זה הובאו מקורות מומלצים לקריאה נוספת בנושא שבשער – רשימה מוערת של תקצירים של ספרי קריאה . הרחבה על " טעם של עוד " ראו בעמ ' . 16 פרקי הנושא בשני הספרים פרקי הנושא – כיתה ה ברכות דרך ארץ ירוק עניין משפחתי נר זיכרון שירת החיות קרוב ללב פרקי הנושא – כיתה ו משאלות הציפור הלאומית לבנות או לשמור ? ימי החנוכה דמויות מופת מה נשתנה ? דגל ישראל תקופת מעבר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר