עמוד:57

2 . 2 פוטנציאל , מתח ושדה חשמלי כאמור בסעיף , 1 . 8 השדה החשמלי הוא וקטור , והוא מתאר את המצב החשמלי בנקודות שונות של המרחב . גם הפוטנציאל מתאר את המצב החשמלי בנקודות שונות של המרחב , אלא שהפוטנציאל הוא סקלר ( ראינו כי הפוטנציאל החשמלי הוא האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית של יחידת מטען בנקודה מסוימת . אנרגיה ומטען הם סקלרים , ומכאן שגם הפוטנציאל - שהוא מנה של שני קזקלרים - הוא קזקלר . ( שאלה 2-4 סמן את המקום , שבו נכון להחליף את המילים המודגשות - במילה מתח . האנרגיה של גוף , התלויה במיקום הגוף , נקראת אנרגיה פוטנציאלית . האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית של יחידת מטען , בנקודה מסוימת , נקראת הפוטנציאל באותה נקודה . גוף טעון שלילית ינוע , בהשפעת הפרש פוטנציאלימ , ממקום שבו הפוטנציאל נמוך , למקום שבו הפוטנציאל גבוה . שאלה 2-5 " בהשפעת המתח בין האנודה לקתודה , האלקטרונים נעים לעבר האגודה " . על-פי משפט זה , למי יש פוטנציאל גבוה יותר - לאנודה או לקתודה ? נמק . שאלה 2-6 הפוטנציאל בנקודה A הוא , 6 V והפוטנציאל בנקודה B הוא . 2 V א . חשב את המתח . UAB ב . חשב את המתח . UBA ג . הראה כי . uBA = UAB ד . מצאנו כי . UBA = ~ UAB האם השוויון התקבל במקרה , או שהוא נכון לגבי כל שתי נקודות ? חזור על החישוב לגבי ערכים שונים של הפוטנציאל בנקודה A ובנקודה . B שאלה 2-7 בכל מקום שחסרה מילה צריך לכתוב גבוה או נמוך . השלם את החסר . מטען חיובי , החופשי לנוע , ינוע מפוטנציאל לפוטנציאל , ומטען שלילי , החופשי לנוע , ינוע מפוטנציאל לפוטנציאל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר