עמוד:362

כדי לפשט את החישוב , נניח כי זמן הביצוע של כל פעולה הוא זהה ושווה ל2- יחידות זמן . איור 10 . 6 מתאר את מהלך הטיפול של ארבעה עובדים בארבעה לקוחות , ואת משך זמן הטיפול . התבוננות באיור מלמדת כי זמן הטיפול בארבעת הלקוחות התקצר , והוא נמשך כעת רק 14 יחידות זמן - מחצית מזמן הטיפול שנדרש לשני עובדים שטיפלו בארבעה לקוחות . המסקנה היא שהגדלת מספר העובדים , שכל אחד מהם מבצע פעולה קצרה יחסית , משפרת את זמן הטיפול בכל הלקוחות . ואכן , הגדלה נוספת של מספר העובדים , שכל אחד מהם יבצע פעולה קצרה , יקצר עוד יותר את זמן הטיפול בלקוחות , אבל צריך לזכור כי יש לכך מחיר ? ככל שמספר העובדים גדל , גס ההוצאות גדלות ו יש לשלם משכורת לכל עובד , כמוכן יש להשקיע כסף בארגון המטבח - אם לא יהיה לכל עובד מרחב משלו , העובדים יפריעו אחד לשני בעבודתם , התקשורת בין העובדים דורשת זמן ומשאבים אחרים .. נחזור למחשבים ונראה כי גם כאן מספר הפעולות המבוצעות בתהליך הבאה-וביצוע גדל עם התקדמות המחשבים , ובהתאם זמן ביצוע התכניות התקצר . לדוגמה , במעבד , 80486 צינור ההוראות מכיל 5 פעולות ובמעבד פנטיום 4 הוא מכיל כבר 20 פעולות . אולם הגדלת מספר הפעולות מגדילה את מספר היחידות מהן מורכב המעבד ובהתאם מסבכת את המבנה שלו ומייקרת את החומרה . בנוסף לכך , השימוש בחוצץ בין יחידה ליחידה , שבאמצעותו מעבירים את הנתונים מיחידה ליחידה , מוסיף גם הוא לזמן הביצוע של ההוראה ( התקורה גדלה . ( בנוסף לבעיות בחומרה יש לדאוג שלא תהיה התנגשות בין משאבים הדרושים לביצוע הפעולות השונות . איוי 10 . 6 ארבעה עובדים מטפלים בארבעה לקוחות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר