עמוד:146

[ דוגמה 5 . 1 נכתוב תכנית בשפת אסמבלי שתבצע את הפעולות הבאות ? . ולסיום נבדוק את התכנית עבור הערכים הבאים . a = 38 , = bc 23 , = 36 תכנון הפתרון : תחילה נגדיר היכן יאוחסנו הנתונים שמוגדרים בבעיה . בשפת אסמבלי אנו יכולים לאחסן נתונים בזיכרון ( במקטע הנתונים ) או באוגרים . לבחירה זו יש השפעה על זמן ביצוע התכנית והיא תלויה בגורמים רבים שלחלקם נתייחס בפרק . 6 בשלב זה מטרתנו להדגים את השימוש במשתנים ובהתאם לכך נבחר לאחסן את הנתונים בזיכרון . כדי להגדיר משתנה יש לציין את שם המשתנה ואת טיפוס הנתונים שאנו בוחרים והוא צריך להתאים לבעיה הנתונה . בבעיה זו המספרים אותם נעבד הם קטנים ולכן נגדיר כל משתנה מטיפוס בית . כעת ניתן לרשום את הנחיות האסבלר להגדרת המשתנים ואתחול תאי הזיכרון לערכים שבחרנו כדי לבדוק את התכנית . c DB 36 ; c = 24 h b DB 23 = ; b 17 h a DB 38 ; a = 26 h . DATA בהערה רשמנו את ערכו של הנתון גם בשיטה ההקסדצימאלית . כך נוכל להמירו במהירות למספר בינארי כדי לעקוב אחר ביצוע ההוראות . כדי לכתוב את ההוראות הדרושות בשפת אסמבלי , נטפל בכל פעולה בנפרד / א . הפעולה הראשונה a <— a + b-c : הפעולה הראשונה מורכבת משתי פעולות אריתמטיות ו " + " ו- " - " וכדי לתרגם אותה לשפת אסמבלי יש לפרק אותה לשתי פעולות , שכל אחת מהן מבצעת פעולת אריתמטית אחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר