עמוד:198

נשאלת השאלה : למה בכלל צריך מרכזת ? איור 6 . 12 מבהיר את הסיבה . באיור מתוארים שישה צרכנים , אשר כל אחד מהם מחובר לכל האחרים בקווים נפרדים . מספר הקווי הכולל הוא . 15 הסבר : לכל צרכן מגיעים 5 קווים ולכן יש 6 × 5 = 30 קווים לכאורה . אבל כל קו משותף לשני צרכנים , ונספר פעמיים בחשבון הנ " ל . לכן המספר האמיתי הוא . 30 : 2 = 15 באיור 6 . 13 מתוארים אותם שישה צרכנים המחוברים למתגים . בין המתגים קיים קו אחד ארוך . כאשר המתגים נמצאים במצב מסוים , הם מחברים שני צרכנים . כך קיבלנו 7 קווים בלבד , שרק אחד מהם ארוך , וזה חיסכון ניכר לעומת 15 קווים . החיסרון הוא , כמובן , שכאשר שני צרכנים מדברים , הקו הארוך תפוס , וכל השאר אינם יכולים לדבר . אבל , בהנחה שברגע נתון לא כל הצרכנים רוצים לדבר , זהו מחיר נסבל לעומת התמורה בחיסכון קווי הנחושת . איור 6 . 13 חיבור חסכוני של קווים איור 6 . 12 חיבור בזבזני

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר