עמוד:6

מרכיבי הספר ספר הלימוד מחולק לחמישה שערים . כל שער נפתח במבוא ולאחריו כמה פרקים הדנים בהיבטים השונים של הסוגיה המהווה את נושא השער . לעתים תגלו כי אותה סוגיה מופיעה גם בשערים אחרים בהקשר שונה . בכל אחד מפרקי הספר תוכלו למצוא מקורות מג ? ונים : דעות של חוקרים ומשפטנים , רבנים ואנשי ציבור , תוצאות סקרים , פסקי דין , מאמרי עיתונות , קריקטורות , מודעות , תמונות וקטעי ספרות . המקורות הם חלק בלתי נפרד ממהלך הלימוד ויש בהם מידע היכול לסייע בידיכם להבנת הסוגיה . באמצעות לימוד המקורות תוכלו להעריך תופעות חברתיות מזוויות ראייה מנוגדות ולטפח סובלנות כלפי דעות שונות . המקורות בקטגוריות השונות כגון " מגוון דעות , " " מן המשפט , " " מן העיתונות , " מופיעים על רקע צבעוני , ומראי המקום שלהם מופיעים בדרך כלל בכותרת . מקורות בגוף הטקסט מובאים בגופן נטוי . כל מקור מל ? וה במראה המקום שממנו נלקח . מראה המקום מסומן בדרך כלל בכוכבית ומופיע לרוב בשולי העמוד , למטה . טקסטים קצרים על אישים ועניינים שונים מצוינים בספרות ומופיעים בשולי העמוד , למעלה . בסיום הלימוד של כל תת פרק מופיעות שאלות לדיון הדורשות מכם מיומנויות שונות : ניתוח , השוואה או יישום של הנלמד בפרק וכן תידרשו למשימות הבוחנות את הסוגיה מזווית אקטואלית . בסוף כל פרק מופיעות שאלות סיכום הדורשות מכם לגבש את עמדתכם על סמך כל מה שלמדתם . בתקווה שתיהנו ותשכילו במהלך הלימוד . בברכה , צוות הפיתוח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר