עמוד:5

2 פעילות קבוצתית א . התארגנו בקבוצות . ב . נסחו שאלה אחת המעניינת אתכם , וכתבו אותה על פתק לכל אחד מתלמידי הכיתה . דוגמה שם : אביב השאלה : איזה חוג הכי אהוב עליך ? תשובה : שם : מאיה השאלה : איזה חוג הכי אהוב עלייך ? תשובה : דוגמאות לשאלות נוספות : באיזה כלי את ( אתה ) מנגנת ( מנגן ?( איזה משחק הכי אהוב עליך ( עלייך ?( איזה בעל–חיים אתה ( את ) מגדל ( מגדלת ?( ג . חלקו את הפתקים לתלמידי הכיתה , ובקשו מהם לענות על השאלה שבפתק . ד . אספו את הפתקים , מיינו אותם לפי התשובות והכינו לפיהם דיאגרמה . ה . דונו ביניכם : מה אפשר ללמוד מן הדיאגרמה ? ערכו רשימה של שאלות . ו . החליפו בין הקבוצות השונות את הדיאגרמות ואת השאלות שניסחתם . כל קבוצה צריכה לענות על השאלות לפי הדיאגרמה . יש לדון במקרים מיוחדים , לדוגמה : אם על השאלה : "איזה בעל–חיים אתה מגדל " ? ניתנה התשובה : "אינני מגדל בעל–חיים" - איך יבוא הדבר לידי ביטוי בדיאגרמה ? כדאי להכין את הדיאגרמה על דף משובץ . חשוב לדון עם התלמידים על–כך שבמקום להדביק את הפתקים אפשר להשתמש במשבצות : כל משבצת שצובעים מייצגת פתק אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר