|
עמוד:65
הבקר המתוכנת מפעיל את מנוע המעלית ומאפשר לקבוע , אם תא המעלית יעלה או ירד לקומות המבוקשות , בהתאם להנחיות המתקבלות מלחצנים המותקנים בקומות המבנה ובתא המעלית . הבקר נותן הוראה לעצור את המנוע כאשר תא המעלית הגיע לקומה המבוקשת , בהתאם לקריאות המתקבלות מחישני קצה המותקנים בקומות המבנה . ? שאלה 2 . 1 הסבירו מהן הפעולות שצריך לבצע בקר מתוכנת המשמש כהתקן פיקוד למערכת השקיה בשדה . ? שאלה 2 . 2 הסבירו מהן הפעולות שצריך לבצע בקר מתוכנת המשמש כהתקן פיקוד למערכת הפעלת תאורת רחוב . הבקר המתוכנת מאפשר לתכנן מערכת פיקוד ובקרה משופרת – בהשוואה למערכות פיקוד חשמליות . מעגל הפיקוד של מערכות פיקוד חשמליות כולל רכיבים חשמליים ואלקטרוניים שמתאימים לביצוע תכנית הבקרה המבוקשת ( רכיבים כגון ממסרים וקוצבי זמן . ( אופן הפיקוד והבקרה נקבע על-ידי חיווט פיזי של מעגל הפיקוד . לעומת זאת , במערכת המבוססת על בקר מתוכנת , שיטת הבקרה נקבעת על-ידי תוכנה המאוחסנת בזיכרון הבקר , וניתנת לשינוי מהיר במידת הצורך , ובאופן מיידי על-ידי מתכנת . חיבור הבקר לתהליך מתבצע באמצעות כרטיסי ממשק אלקטרוניים מיוחדים , הנקראים כרטיסי מבוא ומוצא , אליהם מתחברים אביזרי הקצה ( החישנים והמפעילים ) המותקנים בתהליך . איור 2 . 6 ממחיש היטב את ההבדל בין שימוש במעגל פיקוד חשמלי לבין שימוש בבקר מתוכנת . בחלק א של האיור אפשר לראות כי שימוש במעגל פיקוד חשמלי מחייב ביצוע חיווט פיזי של הרכיבים החשמליים ( בעזרת כלי עבודה ;( למשל , הוספת ממסרים אלקטרומכניים כדי ליישם את מעגל הפיקוד הנדרש להפעלת מתקן מבוקר . התבוננות בחלק ב של איור 2 . 6 ממחישה כי השימוש בבקר מתוכנת מאפשר כתיבה של תוכנה שתאוחסן בזיכרון הבקר ; למעשה המשמעות היא שבמקום חיווט פיזי ניתן לכתוב פקודות באמצעות יחידת תכנות ( באיור מוצג תכנת ידני . (
|
|