עמוד:61

3 רון סרטט את אותו העיפרון ( שאורכו במציאות 18 ס"מ ) בקנה–מידה . 1 : 2 א . כתבו את כלל ההתאמה במילים . ב . מהו , לדעתכם , אורך העיפרון בסרטוט של רון ? זכרו : התיאור של מידת אורך צריך לכלול גם מספר וגם יחידת מידה . ג . נסו לסרטט את העיפרון כמו שסרטט רון . ד . השלימו את טבלת ההתאמה . 4 נועה סרטטה את אותו העיפרון בקנה–מידה אחר , וקיבלה את הסרטוט הזה : א . מדדו את העיפרון בסרטוט של נועה , וכתבו את אורכו בטבלה . ב . השלימו את טבלת ההתאמה . ג . מהו קנה–המידה שבחרה נועה ? 5 גם יעל סרטטה את אותו העיפרון . אורך העיפרון בסרטוט שלה הוא 18 ס"מ . מהו קנה–המידה שבחרה יעל ? 6 דיון פעילויות 4 , 3 , 2 ו5– עוסקות בסרטוטים שונים של אותו העיפרון . איך משפיע קנה–המידה על גודל הסרטוט ? למורה : לצורך חישוב או בדיקה רצוי להמליץ לתלמידים להשתמש בטבלות ההתאמה הריקות שבסוף החוברת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר