עמוד:4

ב.את אותה הכמות של 4 ליטר צבע רוצים להעביר לשישה בקבוקים שווים ולמלא אותם. איזו כמות של צבע יכיל כל בקבוק כזה כאן נעזר בהרחבה של 4 (בציור ובתרגיל). = 6 : = 6 : התרגיל המתאים: 4 8 = 6 × = בדיקה: 8 8 תשובה: ל-4 ליטר צבע נדרשים 6 בקבוקים של 8 ליטר. בפרק השברים הבא, "שברים - חלק ו", ילמדו התלמידים את האלגוריתם הפורמלי שלפיו חילוק מספר בשבר שקול לכפל המספר בשבר ההפוך. קנה מידה בפרק זה יכירו התלמידים את המושג "קנה מידה". הם ילמדו "לתרגם" מרחקים במפה הנתונה בקנה מידה מסוים למרחקים במציאות. הפרק מתחיל מהתנסות אינטואיטיבית שבה התלמידים לומדים לקשר בין מפה למציאות ולומדים את הרעיון שבמפה מידת ההקטנה היא קבועה. למעבר מהמפה למציאות משמשים את התלמידים שני כלים: סרגל קנה מידה וטבלת התאמה. למשל, לקנה מידה של 1:20,000 (1 ל-20,000): א. סרגל קנה מידה שבו רושמים במפורש את הקשר שבין המרחקים במפה למרחקים במציאות: 3 1 ס"מ במפה ס"מ במציאות 60,000 20,000 מטרים במציאות 600 200 ב. טבלת התאמה: במציאות במפה 20,000 ס"מ 1 ס"מ קנה מידה 60,000 ס"מ 3 ס"מ המרחק בין א ל-ב אנו מאחלים לילדיכם לימוד פורה ומהנה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר