עמוד:73

ההתפתחות של כל מדינות האזור, בנוסף למאות-מיליוני התיירים הממלאים את חופי הים, מגבירים את התנועה הימית בים התיכון כפי שלא הייתה מעולם, והוא מהווה כיום נתיב תחבורה עמוס מאוד - עוברות בו כשליש מן הסחורות בעולם המועברות ממקום למקום באמצעות כלי שיט. אל התחבורה הימית מתווספת גם התחבורה היבשתית המתפתחת באזור הים התיכון - כבישים, אוטוסטרדות ורשת צפופה של מסילות רכבת. אליהם יש להוסיף גם את התחבורה האווירית - נמלי תעופה מודרניים ועמוסים ורשת נרחבת של נתיבי מטוסים. כל אלה גורמים לחברות הספנות ולחברות כלכליות עולמיות לראות בים התיכון נתיב תחבורה חשוב, המקשר בין חלקי העולם כולו. פעילות 1 אתם רבי חובלים של אוניה המובילה סחורה בקווים הבאים: - בין ניו יורק )ארצות הברית( לבנגקוק )תאילנד( - בין לונדון )בריטניה( להונג קונג - בין חופי אוקראינה לקייפטאון )דרום אפריקה( תארו את מסלול השיט של האונייה שלכם, השטה בנתיבים אלה. 2 א. תארו את מסלול השיט של אוניה היוצאת מנמל מרסיי )צרפת( ומגיעה למומבי )בומבי, הודו(: - לפני שנחפרה תעלת סואץ. - אחרי שנחפרה תעלת סואץ. ב. הסבירו את תרומתה החשובה של תעלת סואץ להתפתחות השיט בים התיכון. 3 ציינו את הסיבות לכך שהים התיכון הוא נתיב תחבורה בעל חשיבות עולמית. לפני שנחפרה תעלת סואץ, היה צריך להקיף את כל יבשת אפריקה כדי להגיע מאמריקה ומאירופה להודו ולארצות מזרח אסיה. מאז שנחפרה התעלה, הדרך התקצרה מאוד. במפה: הדרך מבריטניה להודו לפני ואחרי חפירתה של תעלת סואץ 73 אונייה ועליה מכולות גדולות, מלאות במוצרים שונים, חוצה את תעלת סואץ בתוך העיר סואץ

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר