עמוד:142

פעילות 4 לפניכם מודעה על חלון סטיקייה. א. ציינו מהי דרך התצורה של שמות העצם הבאים. ב. פרטו את מרכיבי שם העצם. .1 סטיקיה .2 שליח .3 קטנוע .4 מידי פעילות :5 דרכי התצורה השונות א. מיינו לפי דרכי תצורה את המילים הבאות: מכונית, קרונוע )קרוון(, תסריט, בזור, מחסנית, מזמרה, קרנף, כשירות, כשרות, מסנן )פילטר(, גחפור, הנפשה )אנימציה(, רשמקול, עתונאי, שאלון, תקליטן, עוקדן )קלסר(, שיאן, מטוח, חמשיר, סתות, עיור, תרחיש, מדרחוב, לחמניה, קבוצניק, חמודון, ערפיח. שורש ומשקל: בסיס ומוספית: בסיס ובסיס: ב. מצאו ברשימת המילים את המילים שזה פירושן: .1 קרוון - קרונוע .5 התפתחות של התרחשות - .2 תהליך הפיכה לעיר - .6 שיר בן 5 שורות - .3 יכולת, התאמה - .7 האזנה בסתר - .4 אנימציה - .8 ענן ערפל ופיח, "סמוג" - פעילות משלבת :6 דרכי תצורה בקטע א. מהי תופעת הגלובליזציה? למה היא גורמת? ב. בקטע מודגשות מילים. איזו תצורה משותפת לכולן? ג. ציינו בכל מילה את מרכיביה. ד. באיזו מילה מוספית הגזירה היא לועזית? גלובליזציה במחלוקת הגלובליזציה יוצרת תרבות עולמית אחידה. היא משפיעה על תרבויות מקומיות. התהליך משנה את התרבויות האזוריות השונות בעולם. לעתים גורמות החברות הרב-לאומיות נזקים לסביבה על-ידי ניצול יתר של המשאבים במדינות העניות. )למשל, חברות יפניות כורתות את יערות הגשם בדרום מזרח אסיה לצורך ייצור נייר.(

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר