עמוד:91

א. מהו התפקיד המתואר בקטע, ואילו סמכויות הוא כולל? ב. הקטע פותח במשפטי שאלה. מה תרומתם לקטע? ג. בשורות 21-15 מסומנות מירכאות. מה הן מציינות? מה תורמים המשפטים במירכאות? ד. בקטע מודגשים פעלים. כתבו מעל כל פועל את השורש ואת הבניין. ה. "בלימודי הגיאוגרפיה באוניברסיטה קיבלתי כלים חשובים, המסייעים לי בחיי המקצועיים" אומרת בינת. )שורה 17( .1 מה הם זמני הפועל? .2 הסבירו בכל פועל במשפט מדוע השתמשו בזמן זה. ו. אלה הם רק כמה מן הנושאים שבינת שוורץ מתלבטת בהם במסגרת עבודתה כמנהלת אגף התכנון של מחוז ירושלים. )שורה 6( במשפט מודגשות שתי מילים בצורת הבינוני. קבעו אם הן פועל או שם עצם, ונמקו את קביעתכם. ז. העתיקו מן הקטע 5 פעלים שמשמעותם פעילה. ח. ביוני 2002 נקבע סופית שאין לבנות בעמק פרי-הר. )שורה 13( .1 נתחו את הפועל נקבע: שורש, בניין, גוף וזמן. .2 נקבע - איזו משמעות יש לבניין בפועל זה? .3 המירו את המשפט כך שיהיה פעיל. ט. ואולי לאסור על בנייה בשטחים הפתוחים ולהשאירם ריקים ומוזנחים... )שורה 4(. אין לבנות בעמק פרי-הר אלא להשאירו בשטח פתוח. )שורה 14( למי מתייחס הכינוי החבור לפועל המודגש בכל משפט? י. לפניכם טבלה. כתבו מילה נוספת מהשורש של הפועל לפי ההנחיה. הפועל מילה נוספת מאותו השורש .1 לפתח )שורה 1( שם פעולה באותו בניין .2 יצמצמו )שורה 3( פועל בבניין פועל, באותו גוף, באותו זמן .3 מבקשים )שורה 11( פועל בבניין התפעל, באותו זמן, באותו גוף .4 הגיעה )שורה 15( שם פועל באותו בניין .5 השתתפה )שורה 22( שם פעולה באותו בניין .6 לקחה )שורה 25( פועל בבניין קל, עתיד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר