עמוד:57

ה. מהו הזמן של מרבית הפעלים? מדוע? ו. מהו הגוף של מרבית הפעלים, ומדוע? ז. בקטע זה מופיעים ביטויי סלנג כדי ליצור הומור. שכתבו את הסלנג למשלב גבוה יותר. .1 היא מעולם... לא ראתה שהחודש היא קצרה בכסף. )שורה 16( .2 אף פעם אף אחד לא נתן לה צ'פחה, ואמר לה "את על הכיפאק". )שורה 18( ח. מה ההבדל במשמעות בין הביטוי מעולם לא לבין לעולם לא? ט. נרדפות וניגודי משמעות .1 לפניכם צירופים מן הטקסט, ובכל אחד מילה מודגשת. המירו כל מילה מודגשת במילה שמשמעותה דומה. קנאה עזה )שורה 2( לקנות נברשת )שורה 10( .2 לפניכם צירופים מן הטקסט, ובכל אחד מילה מודגשת. המירו כל מילה מודגשת במילה שמשמעותה מנוגדת. לא מילאה טנק )שורה 11( תיקנה את הסתימה )שורה 12( קיבלה על זה מחמאות )שורה 13( פעילות :12 צורות שם הפועל בקטע "מי מקנא במלכה" )בפעילות קודמת( יש 7 צורות שם הפועל. א. סמנו בכל שורה את צורות שם הפועל. ב. ציינו את השורש ואת הבניין של צורות שם הפועל. ג. כתבו לכל צורת שם פועל צורת ציווי מקבילה. ד. מהו הקשר בין צורת שם הפועל לצורת הציווי? .1 לא הייתה צריכה לבחור לעצמה מקצוע .2 ללמוד אותו .3 לעמוד בתחרות להשגת המטרה .4 היכן יותר זול לקנות נברשת .5 שיבואו לתקן לה .6 כמות כפולה של קציצות כדי לשלוח לילד פעילות :13 שם הפועל בכותרות לפניכם כותרות אשר יש בהן שמות פועל. א. סמנו את כל צורות שם הפועל. ב. כתבו מעל כל שם פועל את הבניין.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר