עמוד:16

מתרגלים פעילות משלבת :1 מבנה המילים למילים בעברית יש מבנה. קראו את המכתב שלפניכם, וענו על השאלות שאחריו. מתוך: צביה פיין, מישור החוף התיכון והדרומי וצפון הארץ - מדריך למורה, ,1992 מטח, עמ' 193 א. מי המוען במכתב ומי הנמען? ב. מה מטרת המכתב )בקשה, תלונה, חוויה וכדומה(? ג. פרקו את המילים הבאות לצורנים. כתבו את משמעות הצורן בסוף המילה. .1 לבכם - לב + כם )כינוי שייכות( .2 אחרונים .3 הצטברו .4 כתובות .5 ערימות ד. האם אתם מוצאים במילים לעיל צורנים שחוזרים על עצמם? מה הם? מה משמעותם? פעילות :2 שורש כצורן גם שורש הוא חלק ממבנה המילה והוא צורן. המילים הבאות לקוחות מהמכתב בפעילות הקודמת.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר