עמוד:40

מתרגלים פעילות משלבת :1 זיהוי בניינים בקטע מידע קראו את קטע המידע הבא, וענו על השאלות שאחריו. הנייר בעל אלף השימושים עולם ללא נייר פסקה א 1 נתחיל בסיפור על איש ושמו ריין, שחלם לילה אחד שהוא קם בבוקר בעולם שאין בו נייר. נכנס לשירותים וגילה שאין נייר טואלט, התעטש אך לא היו ממחטות נייר, לא היה עיתון בוקר וגם לא היה במה לעטוף את הכריך לעבודה... וניתן היה כך להמשיך בסיפור עוד ועוד, אולם אז התעורר מר ריין ומצא ליד המיטה את הספר שבו קרא לפני השינה והבין כי חזיון 5 התעתועים שנגלה לו היה רק חלום רע. פסקה ב איך שנייר מתגלגל מוצר זה משרת אותנו כמעט בכל תחומי החיים. הוא עוטף, מודפס, נשלח, מנקה, משלם ועוד ועוד. הוא קיים בסוגים שונים, זול או יקר, חלק או מחוספס, חזק או עדין, מתפורר או עמיד. ניתן לקפלו, לצבעו, לצפותו, להדפיסו ולמחזרו. מייצרים ממנו שקיות נייר, טפטים, שטרות כסף, דברי דואר ובולים, נייר טואלט, כרטיסים, דרכונים, כלים חד-פעמיים ועוד. עליו 10 מדפיסים ספרים, עיתונים, יומנים ועוד. פסקה ג נייר על שם הפפירוס המצרים הקדמונים הפיקו מצמח הגומא פפירוס, שעל שמו נקרא הנייר בלשונות רבות )פייפר באנגלית(. הם חתכו את גבעולי הצמח לרצועות שהונחו זה לצד זה לאורך ולרוחב והוצמדו יחדיו. הלוחות שנוצרו שוטחו ויובשו בשמש. מתוך: ראש גדול, עמותה לקידום הידע והחינוך המדעי, גיליון ,17 ספטמבר 2001 א. האם הכותרת הראשית מתאימה לקטע? נמקו את תשובתכם. ב. אילו שימושים יש לנייר בחיינו? ג. סמנו בפסקה א את כל הפעלים המתארים את ההתרחשות בסיפור )חלם...(. ד. סמנו בפסקה ב את הפעלים המציינים את השימוש בנייר )משרת...(. ה. העתיקו את הטבלה, וכתבו את השורש ואת הבניין של הפעלים. .1 נתחיל .5 להדפיסו .2 חלם .6 מדפיסים .3נכנס .7 חתכו .4 להמשיך .8 הצמדו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר