עמוד:25

בכפל שברים במבחן בחשבון היו 20 תרגילים. שירה פתרה נכון 4 מהתרגילים, ואיילת פתרה נכון 5 מהתרגילים. • שערו: מי מהן פתרה נכון מספר גדול יותר של תרגילים הסבירו. •בדקו את השערתכם. יניב יודע שכדי שמיץ הפטל שהוא מכין יהיה מתוק במידה הנכונה, 10 מהמיץ צריך להיות תרכיז. יניב רוצה להכין 6 ליטרים מיץ פטל, ויש לו 12 ליטרים תרכיז. א. האם תספיק כמות התרכיז להכנת המיץ ב. כמה ליטרים מים יניב צריך כדי להכין 6 ליטרים מיץ פתרו בעזרת תרגילי כפל. א| • כמה גרמים הם 5 מ-150 גרם קמח מ-420 גרם קמח • כמה גרמים הם 7 ב| חוה קנתה שתי חבילות קמח, בכל חבילה 200 גרם קמח. 1 חבילות. בכמה גרמים של קמח השתמשה חוה היא השתמשה ב- 4 8 א. פתרו את התרגיל = 12 × 6 . ב. כתבו שאלה מילולית או סיפור המתאימים לתרגיל הזה. א. בלי לפתור את התרגילים מצאו לאילו מהם יש תוצאות שוות. × 3 × 10 10 × 3 : 10 10 : 3 3 10 3 ב. פתרו את התרגילים ובדקו אם עניתם נכון בסעיף א. א. בלי לפתור את התרגילים מצאו לאילו מהם יש תוצאות שוות. 10 × 6 × 6 3 × 2 : 6 2 × 3 : 6 ב. פתרו את התרגילים ובדקו אם עניתם נכון בסעיף א. בפעילות 8 לתרגיל 12 × 6 יכולות להתאים שאלות שעוסקות במשמעויות שונות של הכפל. לדוגמה: חיבור חוזר, מציאת חלק מכמות והשוואה. לכן מומלץ לדון עם התלמידים על סוגי השאלות שהם כתבו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר