עמוד:24

בכפל שברים כשמחשבים חלק מכמות כלשהי אפשר להשתמש בתרגיל כפל. דוגמה: כדי למצוא כמה ילדים הם 8 מ–24 ילדים אפשר לחשב 72 כך: או כך72: = × 24 9 = = 24 × 9 = 8 8 8 8 פתרו בעזרת תרגילי כפל. א| • כמה ילדים הם 7 מ-21 ילדים מ-16 ילדים • כמה ילדים הם 8 ב| בשכבת כיתות ו' יש 120 תלמידים. 3 מהם יצאו לראות הצגה. כמה תלמידים יצאו לראות הצגה ג| גל הכין 7 פיצות. על 3 מהן הוא הוסיף גבינה בולגרית. כמה פיצות עם גבינה בולגרית הכין גל ד|גיא קנה כלי בית שמחירם הכולל 90 שקלים. מיכל קנתה כלי בית שמחירם הכולל 120 שקלים. לגיא ולמיכל יש כרטיס “חבר מועדון“ בחנות זו. מהמחיר. הכרטיס מקנה להם הנחה, ולכן שילמו 10 מי מהם שילם יותר בכמה שקלים לאימא היו 200 שקלים בארנק. ב-5 מכספה קנתה מצרכים במכולת, וב-40 ש"ח קנתה פרחים. כשהגיעה הביתה, ביקשה השכנה ללוות ממנה 100 ש"ח. האם יכלה אימא להיענות לבקשתה הסבירו. אורכו של מסלול הליכה הוא 5 קילומטרים. גאיה הלכה יותר מ-4 המסלול, אך לא סיימה אותו. כמה קילומטרים הלכה גאיה כתבו שלוש אפשרויות.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר