עמוד:112

ושברים שווים א. התבוננו בישר המספרים המצויר כאן: 11 • לכמה חלקים שווים קטע היחידה מחולק • מצאו לכל מספר את הנקודה המתאימה לו על ישר המספרים. 7 1 12 1 2 1 0 3 2 ב. כתבו > או < או = בין שני המספרים שבכל סעיף (אפשר להיעזר בישר המספרים). 12 1 |א |ג |ד 3 12 6 |ב 1 ג.מצאו את הנקודה המתאימה לשבר 13 על ישר המספרים שבסעיף א. האם אפשר למצוא את מקומה המדויק הסבירו. א.התבוננו בישר המספרים שלמטה: 12 • לכמה חלקים שווים קטע היחידה מחולק • מצאו לכל מספר את הנקודה המתאימה לו על ישר המספרים. 1 1 10 1 0 2 ב. כתבו > או < או = בין שני המספרים שבכל סעיף (אפשר להיעזר בישר המספרים). 7 8 |א |ב |ג |ד 1 3 8 10 10 ביחידה ג למדו התלמידים להתאים שברים ומספרים מעורבים לנקודות שעל ישר המספרים. קטע היחידה היה מחולק למספר חלקים שהתאים למכנה של השברים שסומנו עליו. ביחידה זו, יחידה ו, בהמשך לעבודה במלבנים ועיגולים, התלמידים לומדים לזהות על הישר נקודות המתאימות לשברים שיש להם מכנים שונים שהם כולם גורמים של מספר החלקים השווים המסומנים על קטע היחידה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר