עמוד:105

ושברים שווים עם המורה חיים ובתיה משפצים חדרי אמבטיה ומדביקים אריחים על הקירות. הם מדביקים רק אריחים שלמים ואינם חותכים אריחים. בכל האמבטיות יש קיר שצריך להדביק עליו 18 אריחים - 3 שורות שבכל אחת מהן 6 אריחים. אפשר להיעזר במשבצות ובקווים חיים ובתיה הדביקו תחילה אריחים צבעוניים. ולחלק את הקיר ל3 חלקים שווים. צבעו את האריחים שהם הספיקו להדביק. כדאי להדגיש את קווי החלוקה כך שיהיה קל לראות 3 חלקים. 5 מהקיר. א|צבעו ב|צבעו 2 מהקיר. 18 ג| צבעו 4 מהקיר. ד|צבעו 1 מהקיר. שבר כרצונכם שבר כרצונכם ה|צבעו מהקיר. ו|צבעו מהקיר. • הפעילויות ביחידה זו הן פעילויות הכנה לנושאים הרחבה, צמצום ומציאת מכנה משותף שיילמדו בפרק "שברים - חלק ד". אנו מציעים לא להשתמש במונחים האלה בשלב הזה של הלימוד. •הבנת משמעות השבר כחלק מכמות יכולה לסייע בפעילויות השונות ביחידה זו. • הרמז הניתן בסעיף ב מתאים לתלמידים המתקשים במציאת השבר. יש תלמידים שיכולים לצבוע משבצות שאינן רציפות ולהציג את השבר בלי שיהיה אפשר לראות בקלות 2 חלקים מתוך 3 חלקים. • מומלץ לערוך דיון: -אילו ריצופים התקבלו בסעיפים א-ד האם התקבלו ריצופים שונים אצל תלמידים שונים - איזה מכנה בחרתם בסעיפים ה-ו האם אפשר לרשום בסעיפים אלה מכנים שונים מאלה שרשמתם בסעיפים הקודמים אם כן, אילו (אפשר למצוא שברים שהמכנה שלהם אינו גורם של ,18 אך איננו מצפים שהתלמידים יעשו זאת בשלב הזה.)

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר