עמוד:140

פעילות :2 שני אחים א. כתבו את המשמעויות השונות של המילים שלפניכם. ב. תחילה כתבו את המשמעויות הידועות לכם, ואחר כך היעזרו במילון. ג. הדגימו כל משמעות - בצירוף או במשפט מתאים. משמעות דוגמה .1 כוס - .1 כלי מטבח הכוס מלאה מים. .2 עוף לילי, ינשוף הכוס שוכן בין סלעים. .2 אח .3 רגל .4 אף .5 הגה ג. המילים כּוֹס, אָח, א ַף הן הומונימיות. האם יש קשר בין המשמעויות שלהן? פעילות :3 מזהיר בעיתון ספורט הופיעה כותרת: המ ִשׂ ְח ָק מ ַז ְה ִיר! מדוע הכותרת דו-משמעית? הסבירו את ההבדלים במשמעויות. פעילות :4 אביך מה הן המשמעויות השונות של 3 המילים ההומונימיות במשפט הבא? נתחו כל מילה מבחינת הגזירה ומבחינת חלק הדיבור. לא כדאי שאָב ִיְך את א ָב ִיְך בשאלה על מזג האוויר הא ָב ִיְך. פעילות :5 אולם מה ההבדל במשמעויות ובחלק הדיבור של המילים ההומונימיות במשפט הבא? אולם ההרצאות היה מלא מפה לפה, אולם ההרצאה הייתה משעממת. פעילות :6 פוליסמיה המילים הבאות הן פוליסמיות. א. בחרו 4 מילים. בררו את המשמעויות השונות שלהן. רצוי להיעזר במילון. ב. נסו לשער: מה הייתה המשמעות הראשונית בכל ערך? במקרים רבים את המשמעות הראשונית אפשר למצוא בראש הערך במילון, וליד המשמעות המטפורית מופיעה המילה "בהשאלה". .1 כותרת .2 גשר .3 כבל .4 עין .5 כפה .6 משפט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר