עמוד:116

ה. הכותב משתמש באמצעים רטוריים, כגון: סיפור אישי, שאלה רטורית וסימני פיסוק. .1 הדגימו את השימוש באמצעים אלה. .2 הסבירו כיצד שימוש זה תורם להעברת המסר. ו. מהי הנימה השולטת בטקסט? מדוע הכותב משתמש בנימה זאת? פעילות :5 מכתב תגובה חזרו אל מכתב התלונה לחברת נסיעות "מרבד הקסם" )עמ' 98(. כתבו מכתב תגובה, והתייחסו בו לתלונתה של הכותבת ולאפשרות או לחוסר האפשרות לפצותה. נמקו את קביעתכם. הקפידו על חלקי המכתב, על משלב גבוה, על הכתיב ועל הפיסוק. פעילות משלבת :6 דוא"ל רשמי קראו את המכתב )דוא"ל( הבא. המכתב נשלח מתלמידה אל מורתה. ענו על השאלות שאחריו. א. איזו בעיה תיארה הכותבת למורתה? ב. מהו המשלב הלשוני של המכתב? האם הוא אחיד? ג. מדוע השתמשה הכותבת במשלב הלשוני הזה? כיצד הוא מותאם לנמענת? ד. שכתבו את המכתב כך שיהיה מכתב רשמי ובמשלב גבוה. ה. כתבו למכתב כותרת "הנדון" חלופית.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר