עמוד:115

פעילות :3 מכתב תודה קראו שוב את מכתב התודה בעמ' ,94 וענו על השאלות הבאות. א. הכותבת מציינת במכתב את המוענת ואת הנמענים. .1 מיהי המוענת? .2 מיהם הנמענים? .3 העתיקו מן המכתב את המילים המבטאות את המוענת ואת הנמענים. ב. באיזה משלב הכותבת משתמשת? מדוע? ג. כתבו מכתב תגובה של האוניברסיטה לתלמידה. בתשובתכם התייחסו הן להבעת התודה של התלמידה והן לבקשתה )בסיום המכתב(. תוכלו להתחיל את המכתב כך: סטודנטית יקרה, שמחנו לשמוע... או: שמחנו לקבל את... פעילות משלבת :4 מכתבים למערכת קראו את המכתב שלפניכם, וענו על השאלות. סכנה בחופי הים בעיתון הופיעה כתבה על פגיעת רכבי השטח למיניהם בחופי הארץ. הכתבה תיארה כיצד מתעלמים הנהגים מהחוקים ומהעובדה שהם מסכנים את חיי האזרחים שיוצאים לבלות על חוף הים. פעמים רבות חולפים ג'יפים סמוך לראשיהם של רוחצים ששכבו להשתזף על החוף, ואני נכחתי במקרה, שבו דרס ג'יפ את חפציהם של קבוצת רוחצים. ואנחנו מדברים על חוף הים! מקום המיועד לרוחצים בים. ניידת משטרה התעלמה מעשרות כלי הרכב שמילאו את החוף, בטענה שהעניין בטיפולם של פקחי העירייה )שכלל לא היו שם, באופן לא מפתיע(, ושרק במקרה של פגיעה תיפתח חקירה. אכן, גישה מעניינת. האם צריך לחכות שמישהו ייפגע כדי שהמשטרה תנקוט בצעדים? ואני חשבתי שאחת מאסטרטגיות הלחימה בפשע היא גם מניעה, ולא רק ענישה. נראה שהשוטרים פחדו להתעסק עם הבריונים שמילאו את החוף, וציפו לכוחות נוספים שיבואו לסייע להם. אבל למי יש מספיק כוח שיטור לבזבז על "שטויות"? אבי כהן, מזכרת בתיה א. תארו ב2- שורות את האירוע המתואר במכתב. ב. כותב המכתב מספר על מחזה שהרגיז אותו. מדוע הוא התרגז? ג. מכתב כזה אל מערכת עיתון נקרא: מכתב למערכת. מה הם ההבדלים בין מכתב רשמי רגיל למכתב למערכת? ד. העתיקו מן המכתב פעלים, שמות עצם ושמות תואר המביעים את יחסו של הכותב לתופעה המתוארת.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר