עמוד:82

.2 כיצד שאלה רטורית זאת מסייעת לכותבת בהבעת הטענה? ה. באילו אופנים, לדעתה של הכותבת, כדאי להתייחס לטלוויזיה בכיתה? פעילות :7 פרסומות לפניכם שתי פרסומות. כל פרסומת היא טקסט שכנוע, ובכל זאת יש ביניהן הבדלים. א. האם הן מנסות לשנות דעה או לגרום לקורא לפעול? ב. באיזו פרסומת נוכחות הנמען מורגשת? סמנו את המילים שיש בהן פנייה לנמען. ג. סמנו בפרסומת 1 מילים טעונות. ד. אחת הפרסומות מכילה גם עובדות )מידע עובדתי( ולא רק רכיבי שכנוע. איזו פרסומת? אילו עובדות מצויות בה? פעילות משלבת :8 ביקורת לפניכם טקסט ביקורת על הסרט "נסיך מצרים". קראו אותו, וענו על השאלות שאחריו. "נסיך מצרים" נסיך מצרים הוא סרט אנימציה המגולל את סיפורו של משה מתינוק בתיבה ועד לשליחותו כמנהיג עם ישראל. בסרט משתתפים שחקנים הוליוודיים שתרמו את קולם לדיבוב. הסרט מתהדר בטכניקות חדישות ביותר, והוא משלב אנימציה ממוחשבת בתלת–ממד עם ציורים דו– ממדיים. במאים: ברנדה צ'פמן, סטיב היקנר וסימון וולס. האנימציה מרשימה וצבעונית, אולם, למעשה, התוצאה הסופית היא סרט כבד וחסר הומור. א. מהו הנושא שהקטע עוסק בו? ב. ביקורת מביאה גם מידע/עובדות ולא רק דעות. קראו את הביקורת על הסרט. סמנו את החלק המכיל בעיקר מידע/עובדות, ובאופן אחר - את החלק המייצג בעיקר דעות. ג. נסחו בשני משפטים את עיקר הביקורת בטקסט. הקץ לפצעי בגרות° תכשיר אשר ישפר את הרגשתכם וישים קץ לבעיותיכם. לא עוד עמידה של שעות מול הראי, לא עוד דיכאון בגלל פצעון... תנו ליופי שלכם להיראות° עור חלק בעזרת תכשיר הפלא. פרסומת :1 פרסומת :2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר