עמוד:185

פרק א: הבנה והבעה )50 נקודות( בפרק זה ענו על כל השאלות. .1 מהו תחום החיים שהמאמר עוסק בו? א. אקולוגיה ב. פסיכולוגיה ג. תרבות ד. רפואה אלטרנטיבית .2 עיינו בפסקות א-ב, והגדירו לפיהן את המושג מצב רוח בשניים עד שלושה משפטים. .3 מהי מטרתו העיקרית של כותב המאמר? א. להסביר מהו מצב רוח, וכיצד הוא משפיע על חיינו. ב. להסביר את הקשר בין ימות השבוע למצב הרוח. ג. להציע דרכים להתמודד עם מצבי רוח משתנים. ד. להסביר את הקשר בין עונות השנה, היום בשבוע והשעה לבין מצב הרוח. .4 לפי פסקות ג-ז, כיצד מצב רוחו של האדם נקבע? התייחסו לגורם הגנטי ולגורם הסביבתי. הביאו דוגמות מן המאמר. .5 לפי פסקות ח-י, ציינו שני גורמים חיצוניים המשפיעים על מצב רוחו של האדם. .6 במאמר נעשה שימוש במילים מהשדה הסמנטי של הפסיכולוגיה ונפש האדם. הביאו ארבע דוגמות למילים כאלה. .7 מילות הקישור הבאות הן מן המאמר. ציינו את המשמעות הלוגית של כל אחת מהן )ניגוד, פירוט, הוספה, הסבר, הסתייגות וכדומה(. א. עם זאת )שורה 12( ב. כלומר )שורה 24( ג. למשל )שורה 48( .8 א. מהו התפקיד המשותף של המירכאות בשורות 9-5 ו28-25-? ב. מהו תפקיד הסוגריים בשורה 42 )לדוגמה, ילד(? מהו תפקיד הסוגרים בשורה 59 )דיכאון עונתי(? .9 שאלת סיכום )12 נקודות( סכמו את המאמר )בהיקף של עד 15 שורות(. בסיכומכם יש לכלול את הנקודות הבאות: הגדרת המושג מצב רוח, הממדים שמצב הרוח בנוי מהם, הגורמים המשפיעים על מצב הרוח.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר