|
עמוד:65
פעילות :5 סיכום מאמר קראו את המאמר "סאונד הורס" שבעמ' ,9 וסכמו אותו בעזרת היגדים ראשיים )סעיף א( או בעזרת ראשי פרקים )סעיף ב(. א. סמנו את ההיגדים הראשיים )אם יש(, וכתבו בעזרתם את הסיכום. זכרו: לא תמיד יש היגד ראשי, ולכן לעתים צריך ליצור אותו באמצעות הכללה. ב. כתבו ראשי פרקים וסכמו בנקודות את הכתוב. סדרו אותן ברצף הגיוני, הרחיבו למשפטים וקשרו ביניהם. ג. קראו שוב את הסיכום שכתבתם. בדקו אם הוא ברור, אם הוא מתמצת את עיקרי הדברים, ואם הוא מחולק לפסקות. שימו לב גם שאורכו לא יעלה על שליש מאורך הקטע המקורי. הקפידו לנסח בעצמכם ולא להעתיק משפטים שלמים מהקטע. פעילות :6 בקרת הסיכום חזרו אל הסיכום שלכם למאמר "סימן של חינה", ובדקו אם הסיכום טוב - לפי ההנחיות לבקרת סיכום בעמ' .59 שימו לב למבנה הטקסט - האם פסקת הפתיחה כוללת את תעודת הזהות של הטקסט? לניסוח - האם ניסחתם במילים שלכם או העתקתם מן הטקסט? שימו לב לכתיב, לפיסוק ולהיקף הסיכום. פעילות :7 בקרת סיכום של תלמיד לפניכם סיכום של מאמר שכתב תלמיד. אמנם אין לפניכם המאמר המקורי שהוא סיכם, אך תוכלו להתייחס אליו. קראו את הסיכום, וענו על השאלות שאחריו. סיכום התלמיד במאמר "למה משמשת הקופסה" הכותבות מתארות את השימושים של הקופסה. הן אומרות שהקופסה היא אחד הסמלים הבולטים ביותר של העולם המודרני. בעולם זה מייצרים בכל רגע מיליוני קופסאות שנועדו להכיל מוצרי צריכה ולשרת את המוצר ביעילות. על קופסת המוצר ישנן הוראות המורות כיצד להשתמש בתוכן הקופסה. הקופסה בנויה לנשיאה ולטלטול, היא מין כלי מסתור שבתוכו ישנו דבר לא ידוע, המזוודה. הכותבות טוענות שמזוודה פתוחה מסמלת שיתוף, נתינת אמון וגילוי סודות, ומצד שני מזוודה סגורה מסמלת הפנמה וחוסר אמון. הקופסה היא מעין חפץ הפרדה בין הדבר המסתתר בתוכה לבין הדבר שמחוצה לה. בקופסה טמון הקשר להפתעות, שעשועים ומתנות. השעשוע הוא התוכן שבקופסה. מן האמור לעיל, ניתן לומר כי לקופסה ישנם הרבה שימושים.
|
|