עמוד:6

דרכי ההגדרה המילונית .......................... 160 הגדרה באמצעות היכללות ...................... 160 הגדרה באמצעות מילים נרדפות ............ 160 הגדרה באמצעות ניגודים ........................ 161 הגדרה באמצעות תרגום .......................... 161 הגדרה באמצעות איור ובאמצעות תצלום .... 161 השוואה בין מילונים ................................ 162 היגדים להשוואה בין ערכים ................... 162 איתור ערך במילון ................................... 162 טיפים ........................................................ 163 מתרגלים ................................................... 164 פעילויות משלבות: הבנה, הבעה ולשון פעילות 2 עמ' ,166 פעילות 3 עמ' ,167 פעילויות 10-6 עמ' 169 מבחנים: הבנה, הבעה ולשון .................. 174 מבחן 1 ....................................................... 174 מבחן 2 ....................................................... 183 מבחן 3 ....................................................... 191 מקורות ...................................................... 198 מבוא: שילוב הבנה, הבעה ולשון בחלק זה תעסקו בהבנה של טקסטים ובכתיבת טקסטים במשולב עם הכרת רכיבי הלשון הבונים את הטקסט השלם. תוך כדי עבודה מתמדת על טקסטים מסוגות שונות, תעסקו בתהליך הקריאה - כדי להבין את הטקסט, ובתהליך הכתיבה - כדי לדעת איך לכתוב ולהרחיב את יכולות ההבעה שלכם בכתב ובעל-פה. בד בבד עם עבודה זו תופנו בכל פעם אל נושא לשוני מסוים, או אל נושא מתחום אוצר המילים והמשמעים. זאת על-מנת לראות כיצד רכיבי הלשון והמילון משרתים את הכותבים )או הדוברים( ועוזרים להם להדגיש עניין, לעורר את סקרנות הנמען, להבליע דעות, להוסיף מידע ועוד ועוד.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר