עמוד:11

פעילות :4 השפה כתעודת זהות למה או למה השפה חשובה? א. שאלו אנשים/תלמידים שונים: איזו שפה חשובה להם? מדוע היא חשובה? )קריאה? דיבור? ...( מה הם מרגישים לגבי השפה? איך הם מתרשמים מצורת דיבור של אחרים? ב. ערכו דיון/שיחה בכיתה בשאלות: האם שפה היא תעודת זהות של האדם? האם שופטים את האדם לפי צורת הדיבור שלו? האם צריך ללמוד לשון? הבעה בעל- פה? תוכלו להביא דוגמות. למשל: רונית, בחורה מוכשרת מאוד, חיפשה עבודה. בריאיון העבודה היא נפסלה בגלל שגיאות בעברית ושימוש מרובה בסלנג. האם זה מוצדק? ג. חוו את דעתכם בשאלות של סעיף ב, ונמקו. פעילות :5 קוראים בקול להנאה א. בחרו קטע שאתם אוהבים ורוצים לקרוא לפני הכיתה. אפשר להביא קטע באורך של כעמוד מספר, מסיפור או קטע מידע, ידיעה מהמרשתת )יש לתאם עם המורה(. ב. התכוננו לקריאה בקול: קראו )בשקט(, הבינו את מה שאתם קוראים, סמנו מילים קשות ונקדו אותן. ג. לפני הקריאה בפני הכיתה: ספרו במשפט אחד על הקטע, ואמרו למה בחרתם אותו. ציינו את שם הקטע ואת שם הכותבים. ד. קראו בקול ובצורה ברורה - אל תבלעו מילים. שימו לב להנגנה )אינטונציה(. קראו כך שאחרים יבינו וגם ייהנו. פעילות :6 וגם פתגם שמר פיו ולשונו, שמר מצרות נפשו. )משלי כא, כג( א. כתבו במילים שלכם את פירוש הפתגם המקראי. תוכלו להיעזר בספר פתגמים. ב. חוו את דעתכם: האם אתם מסכימים עם הפתגם? נמקו והביאו דוגמות. ג. מה הקשר של הפתגם לשיעור? פעילות :7 סיפור מלשון חז"ל סיפור אגדה מלשון חז"ל על חשיבותה של הלשון ועל עליונותה של הלשון על איברי הגוף האחרים - תוכלו למצוא בספר בעמ' 267. תוכלו לקרוא בקול את הסיפור, ולאחר מכן לדון במשמעותו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר