עמוד:145

והעביר ישראל בתוכו, כי לעולם חסדו: ונער פרעה וחילו בים סוף, כי לעולם חסדו: למוליך עמו במדבר, כי לעולם חסדו: למכה מלכים גדלים, כי לעולם חסדו: ויהרג מלכים אדירים, כי לעולם חסדו: לסיחון מלך האמרי, כי לעולם חסדו: ולעוג מלך הבשן, כי לעולם חסדו: ונתן ארצם לנחלה, כי לעולם חסדו: נחלה לישראל עבדו, כי לעולם חסדו: שבשפלנו זכר לנו, כי לעולם חסדו: ויפרקנו מצרינו, כי לעולם חסדו: חזן נתן לחם לכל בשר, כי לעולם חסדו: הודו לאל השמים, כי לעולם חסדו: האדרת והאמונה לחי עולמים: היכלות רבתי כח הבינה והברכה לחי עולמים: הגאוה והגדלה לחי עולמים: ונער: השליך וטלטל. ויפרקנו מצרינו: הושיע אותנו מאויבינו. ∞ האדרת והאמונה לחי עולמים: העוצמה והנאמנות הן מתכונותיו של ה' הקיים לנצח. גאוה: רוממות, כבוד. האדרת והאמונה: פיוט הלקוח מספרות הסוד הקדומה, ספרות ההיכלות, ונראה שנתחבר עוד בתקופת חז"ל. הוא בנוי באקרוסטיכון אלפביתי כפול וכולל רשימה של שבחי ה', תאריו ומעלותיו, ומבקש לומר כי הכול שלו הוא וממנו בא. בהשפעת תורת הקבלה צורף הפיוט אל תפילת השבת ובו נחתם חלקה הראשון של יחידת מזמורי השבת [ראה לעיל, עמ' 129].

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר