עמוד:9

במקומות רבים מתחילה התפילה באמירת "אשרי יושבי ביתך" [להלן עמß ≥±], אך מעטים נוהגים קודם לכן לומר את מזמור קז [שראשיתו במילים "הודו להß כי טוב כי לעולם חסדו"]. ויש הנוהגים לומר בלחש גם את סדר הקרבנות. סדר הקרבנות פרשת הכיור וידבר יהוה אל משה לאמר: ועשית כיור נחשת וכנו נחשת שמות ל, יז-כא לרחצה, ונתת אתו בין אהל מועד ובין המזבח, ונתת שמה מים: ורחצו אהרן ובניו ממנו את ידיהם ואת רגליהם: בבאם אל אהל מועד ירחצו מים ולא ימתו, או בגשתם אל המזבח לשרת, להקטיר אשה ליהוה: ורחצו ידיהם ורגליהם ולא ימתו, והיתה להם חק עולם, לו ולזרעו לדרתם: פרשת קרבן התמיד יהי רצון מלפניך, יהוה אלהינו ואלהי אבותינו, שתרחם עלינו, ותמחל לנו על כל חטאתינו ותכפר לנו על כל עו נותינו ותסלח לנו על כל פשעינו, ושיבנה בית המקדש במהרה בימינו, ונקריב לפניך קרבן התמיד שיכפר בעדנו, כמו שכתבת עלינו בתורתך על ידי משה עבדך מפי כבודך, כאמור: וידבר יהוה אל משה לאמר: צו את בני ישראל ואמרת במדבר כח, א-ח סדר הקרבנות: הקטעים הבאים הם חלק מסדר הקרבנות הנאמר ביתר הרחבה בתפילת שחרית של חול ושל שבת [עמ' 117]. החל מימי הביניים הונהג להזכיר גם במנחה שלושה עניינים הנוגעים לסדר הקרבנות של בין הערביים, זמנה של תפילה זו: [א] פרשת הכיור, שבו רחצו הכהנים את ידיהם ואת רגליהם קודם לעבודה; [ב] פרשת קרבן התמיד, שנאמר בה "את הכבש השני תעשה בין הערבים" [במדבר כח, ד[; [ג] פרשת הקטורת, שנאמר בה "בין הערבים יקטירנה" [שמות ל, ח]. [לביאור ולדיון בקטעים אלה ראה עמ' ואילך117]. יהי רצון: תחינה זו היא מבוא לקריאת פרשת קרבן התמיד, אשר הוקרב כדי לכפר על חטאי העם כולו. היא כוללת גם בקשת סליחה ומחילה, ונאמרת בימות החול, אך לא ביום השבת, כיוון שנושאים אלה אינם תואמים את אווירת הקדושה והשמחה של יום זה.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר