|
עמוד:225
יברך וירפא את החולה [פלוני בן פלונית] [לאשה: החולה [פלונית בת פלונית]] בעבור [שפלוני בן פלוני] נודר צדקה בעבורוØ בעבורה. בשכר זה הקדוש ברוך הוא ימלא רחמים לאשה: עליה להחלימה ולרפאתה לגבר: עליו להחלימו ולרפאתו ולהחזיקה ולהחיותה וישלח לה ולהחזיקו ולהחיותו וישלח לו מהרה רפואה שלמה מן השמים מהרה רפואה שלמה מן השמים לכל אבריה ולכל גידיה לרמ"ח אבריו ושס"ה גידיו בתוך שאר חולי ישראל, רפואת הנפש ורפואת הגוף. שבת היא מלזעק ורפואה קרובה לבוא, השתא בעגלא ובזמן קריב, ונאמר אמן. עם סיום הברכות עובר העולה לתורה לעמוד מימינו של העולה שבא בעקבותיו, ונשאר לעמוד שם עד שיקראו לעולה נוסף. [כך שתמיד עומדים על הבימה לפחות ארבעה אנשים: שני עולים לתורה, גבאי והקורא בתורה.] לאחר מכן הוא שב למקומו. רבים ילחצו את ידו עם ירידתו מן הבימה ויברכו אותו בברכת ”יישר כוח“, ועליה הוא יכול להשיב במילים ”ברוך תהיה“. לאחר שקראו את הפרשה כולה אומר העולה האחרון [או הגבאי או הקורא בתורה] חצי קדיש [ואם הוציאו מן הארון כמה ספרי תורה, מניחים אותם על השולחן קודם לאמירת חצי קדיש]: חצי קדיש תרגום: יתגדל ויתקדש שמה רבא. יתגדל ויתקדש שמו הגדול. חזן אמן. [אמן]. קהל בעלמא די ברא כרעותה, וימליך בעולם שברא כרצונו וימליך חזן מלכותה ויצמח פרקנה ויקרב משיחה. מלכותו ויצמיח ישועתו ויקרב משיחו. אמן. [אמן]. קהל בחייכון וביומיכון ובחיי דכל בית בחייכם ובימיכם ובחיי כל בית חזן ∞ להחזיקו/להחזיקה: לחזקו/לחזקה ולתמוך בו/בה. רמ"ח... שס"ה: כמניין מצוות עשה )248( ולא תעשה )365(. מלזעק: ואין לזעוק [ביום השבת]. השתא וכו': כעת, במהירות ובזמן קרוב [בארמית]. חצי קדיש: חוליית מעבר בין קריאת התורה להפטרה. ראה עמ' 205.
|
|