עמוד:128

3 השווה את הפירוש שבעמ ' 126 עם הפירוש שבעמ ' 27 ו ; שני הפירושים נכתבו על - ידי אנשי החסידות , ובכל זאת הם שונים : אחד מהם מפרש את סיפור יעקב ועשיו כמאבק פנימי - מאבק בתוך האדם - בין היצר הטוב ליצר הרע . הפירוש האחר מתייחס למאבק חיצוני , ומפרש את סיפור יעקב ועשיו על הרקע ההיסטורי של היחסים בין היהודים בגלות ובין העמים שבתוכם הם חיים . תן כותרת מתאימה לכל קטע , וכתוב אותה מעל לקטע . 4 בפירוש החסידי שבעמי 127 יש משהו שונה ואולי גם מפתיע : פירוש זה הוא פרשנות אלגורית - פרשנות שרואה בסיפור המאבק בין שני האחים משל ורמז למאבק הפנימי בנפשו של האדם , מאבק בין היצר הטוב ליצר הרע . האם יש לפרשנות זו רמז ובסיס בסיפור המקראי ? כדי לבדוק זאת צריך לחזור לעמי 10 ולקרוא את הפסוקים מספר בראשית המתארים את הולדת האחים . על - פי פסוקים אלו - היכן התחיל המאבק בין האחים ? מה הקשר בין פסוקים אלו ובין הפירוש החסידי שבעמ' 127 ? 5 בספר חסידי אחר מתואר מראהו של עשיו : אל תחשבו שעשיו היה נראה כאיכר מגושם , אלא היה לבוש [ בבגדים ] לבנים ואומר דברי תורה בשלוש סעודות [ בשבת ] * ... רבי שמחה בונם מפשיסחה , קול מבשר חלק ראשון עמ' מג בפירוש חסידי זה - לא זו בלבד שעשיו לא מתואר כגוי , אלא שהוא מתואר כצדיק - כרבי . הצדיק היה לובש בגדים לבנים ; בשבת , בסעודה השלישית , הוא היה נפגש עם החסידים ומשמיע באוזניהם דברי תורה . * בשבת נוהגים לאכול שלוש סעודות : אחת בליל שבת , ושתיים - ביום השבת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר