עמוד:144

ילדים נכיס שאינם יכולים להגיע בכוחות עצמם לבית הספר . על מנת שהאחרונים יוכלו לממש את זכותם לחינוך באופן שווה לזה של הילדים הרגילים , יש לסייע להם להגיע לבית הספר . ילדים בעלי צרכים שונים מקבלים הקלות בבחינות בגרות , כמו : תוספת זמן , מבחנים מיוחדים לעולים וכדומה . ההבחנה בין ילדים אלה לשאר הילדים נעשית בגלל סיבה מוצדקת - כדי לאפשר להם תנאים שווים לעמידה בבחינה . תנאה עבודתה של אישה אם לילדים עד גיל 14 שונים מאלה של נבר : שעות עבודתה מעטות יחסית לגבר . ההבחנה נעשית משום שהאישה נדרשת לטפל בילדיה הצעירים , דבר שבדרך כלל אינו מוטל על הגבר . כדי לענות על צורך זה , נעשית הבחנה בתנאי העבודה שבין גבר לבין אישה אם . בשנת הלימודים התשנ"ח , הווחם יישום חוק החינוך המיוחד , בנושא הארכת יום הלימודים לונלמידים בעלי לקויות קשות . הארכת יום הלימודים במסגרות החינוך המיוחד מיועדת לענות על צרכים תיפקודיים לימודיים וסברתיים של בעלי לקויות קשות . יום הלימודים הוא חובה , והוא יתקיים ברצף שיחלול את תכנית הלימודים הבסיסית עם שיעורי העשרה , טיפולים בהבעה וביצירה וטיפולים פרה - רפואיים , חוגי בחירה ופעילויות חברתיות . חיזר המנהל הכללי : * ישום חוק החינוך המיוהד אדר ב' זתשנ 4 " ן ) מרס 1997 ל ) משרד החיטך התרבות והספורט חינוך מיוחד חינם לילדים חריגים גילאי 3 - 21 ילד שמלאו לו שלוש שנים זכאי להתחיל את לימודיו בגן לחינוך מיוחד מוכר , אם ועדת השמה קבעה את זכאותו לחינוך מיוחד והחליטה על השמתו בגן לחינוך מיוחד . שנת סיום הלימודים תהיה השנה שבא ימלאו לתלמיד 21 שנים . נשק החינוך המיוחד ראינו שלעתים יש צורך לסטות מעקרון השוויון ולעשות הבתנה בין פרטים בחברה . הבחנה זו מאפשרת הענקת יחס שונה לפרטים השונים , אולם היא תיעשה אך ורק מסיבות מוצדקות וכאשר השוני רלוונטי . התייחסות שווה לאושית ולקבוצות שפופ מסיבה מוצדקת , מקובלת ורצויה בחברה דמוקרטית .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר