עמוד:34

שנערכה ב - 1947 הוא הציג , בין השאר , את תמונות - הקיר " אכרים " , " פועלי תעשיה " , " שיחים וזרעים " , " בריאות " . ב - 1948 הוא הצטרף לחבורת " אפקים חדשים " , אולם לא למשך זמן רב - נטיתו לתאר את המציאות הישראלית כמו שהיא גברה על הנטיות החדשניות של הקבוצה לציור המפשט . בשנות ה - 60 , בעקבות בקור באמריקה הדרומית , חל שנוי גדול בסגנונו . מציר המבטא את המציאות והחברה , הפך לאמן שנושאיו דמיוניים והוא מביע באמצעות ציורו את ההתלהבות וההשתאות שמעורר בו כחו של הטבע . בצבעים חזקים וזוהרים הציג סימון סמלים למחזוריות הקימת בטבע ולשמחת החיים שהוא משרה . בציור בסגנון זה עסק עד מותו . אקספרסיוניזם זריצקי , יוסף סטימצקי , אביגדור ציור - הציור בישראל ריורה , דיגו סימון , פול זמר ומחפר פזמונים אמריקני . התפרים כמחצית הצמד " סימון וגרפינקל " וכסולן בקרירה עצמאית ומיונת , המשלבת בתוכה סגנונות שונים יל מוסיקה פופולרית . פול סימון נולד בניו - ג'רסי שבארצות - הברית בשנת 1942 . יחד עם ידידו מנער , ארט גרפינקל , הוא הקים את הצמד " סימון וגרפינקל " שזכה לפרסום רב בשנות ה - 60 . להיטים רגישים ופיוטיים כמו " גשר על מים סוערים " , " המתאגרף"ו " גברת רובינסון " , שלוה את הסרט " הבוגר " עם דסטין הופמן , הקנו לו הצלחה רבה בכל העולם . סימון הוציא לאור תקליטי סולו מעטים , אך הקרירה שלו מאז 1972 עשירה בנסיונות ליצר מוסיקה פופולרית גדושה בשתופי פעלה מפתיעים עם מוסיקאים מפרו או מדרום אפריקה , עם זמרי " מוסיקת נשמה " או עם להקת רוק עם השפעות מקסיקניות . סימון נסה את כחו גם בקרירה קולנועית : הוא השתתף בסרטו של וודי אלן " הרומן שלי עם אנני " והפיק סרט בככובו ושמי " פוני של טריק אחד " ( 1980 ) . אלן , וודי הופמן , דסטין מוסיקה עממית מוסיקה פופולרית מוסיקה שחרה סימפוניה אחת הצורות המוסיקליות החשובות והמפתחות ביותר . הסימפוניה מלחנת בדרך כלל לתזמרת וכתובה בכמה פרקים , על פי רב ארבעה . פרוש המלה סימפוניה ביונית הוא " להצליל יחד " . בימי הבינים נקרא בשם סימפוניה כל צרוף צלילים נעים לאזן או יצירה שכללה צרופים כאלה . בשנת 1600 נתן השם לראשונה לקטע תזמרתי שנכלל באופרה . המלחינים במאות ה - 17 וה - 18 קראו בשם סימפוניה לקטעים התזמרתיים או ל " פתיחות " ( אוורטורות ) של יצירותיהם , שנכתבו למקהלה ולתזמרת . כפתיחה לאופרה , קבלה הסימפוניה את המבנה של חלק מהיר פותח , שאחריו בא חלק אטי ובעקבותיו חלק מהיר נוסף . השם " פתיחה " ליצירה בעלת מבנה כזה השתרש כל כך , עד כי יוזף הידן , הנחשב ל " אבי הסימפוניה " , קרא לסימפוניות הראשונות שלו " פתיחות " . תרומתו של הידן לסימפוניה היתה בפתוח המבנה מרבה הפרקים שלה , בשכלול השמוש בתזמרת , ובשפור השיטה של פתוח החמר המוסיקלי . הידן כתב בימי חייו 104 סימפוניות , והאחרונות שבהן הן ממיטב יצירותיו . תרומה גדולה לסימפוניה תרם גם מוצרט , ועקרה - הפיכת הסימפוניה מחבור מוסיקלי משעשע ובעל אפי קליל , ליצירה רצינית , הלובשת לעתים אף נעימה טרגית , כמו הסימפוניה מספר 40 שלו . התפתחות זו אפשרה את עליתו של בטהובן , אחד מגדולי מחברי הסימפוניות . בתשע הסימפוניות של בטהובן אפשר למצא שפע של חמר הרמוני ומלודי ובטוי למגון רחב של רגשות אנושיים - החל בעליצות וחדות חיים , וכלה ברחשי דכאון ואבל . סגנונו גדוש במתחים ודרמתי . מבנה הסימפוניה והתפתחותה הפרק הראשון , שהוא בעל החשיבות הרבה ביותר והקובע את אפי היצירה , בנוי לפי צורת הסונטה . הפרק השני לירי ואטי , ובעל צורה חפשית יותר . עד ימי בטהובן נהוג היה שהפרק השלישי בסימפוניה יהיה מנואט ( רקוד בעל אפי מתון ) , אך החל בסימפוניה השלישית הפך אותו בטהובן לפרק סקרצו ( עליז באיטלקית ) , כלומר פרק מהיר בעל אפי רעננות , צבעוניות זוהרת , שמחה והתפעלות מיפי הטבע ב'נוף צמחי : ציורו של האומן הישראלי יוחנן סימון ,

אנציקלופדיה אביב בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר