עמוד:4

בפתח הספר לכל עם יש סיפורי ראשית - מיתוסים קדומים המתארים מאורעות מימי בריאת העולם . סיפורים אלה סופרו במשך מאות שנים ואגב כך לוטשו חוקקו . עיון בסיפורים אלה הוא עיון ב'דיסק הקשיח' של העמים שסיפרו את הסיפורים - מפגש עם רעיונות תאולוג"ם , עם השקפות עולם , ועם משהו מרוח הזמן שבו נוצרו הסיפורים . הספר 'עלילות הראשית' הוא הצעה לעיין בסיפורי הראשית שלנו , סיפורי הראשית המקראיים , תוך השוואה להקשר שבו התגבשו - המיתוסים של העמים המסופוטמיים והכנעניים הקדומים . כל אחד מפרקי הספר עוסק בסיפור אחר מסיפורי בראשית : כל אחד מהסיפורים מושווה למקורות מקראיים אחרים ( למיתוסים קחמים של עמי האזור , ומנותח בעזרת הפרשנות המסורתית והפרשנות המודרנית . בכל פרק , לצד העיון השוסף מובאים שלושה מדורים : עיון ראשוני , מפענח , בטקסט הנלמד . הרחבה והעמקה של מושגים העולים לדיון . לבחינת הבגרות בחמישה צעדים - סיכום ותרגול של החומר לקראת בחינת הבגרות . כיעד משתמשים בספר ? ' עלילות הראשית' הוא גם ספר לימוד לשימוש בכיתה וגם מדריך ללומד העצמאי . בספר כמה מסלולים : /~ > המסלול הלבן : עיון בטקסט המקראי בעזרת ההפעלות והמטלות שבספר הלימוד . מסלול זה מותאם ללמידה בכיתה . ההפעלות יכולות לשמש את המורה כהכנה , כתרגול ובסיכום . הלומדים במסלול זה נעזרים במדור 'קריאה ראשונה' ובטקסט הרציף ( הכתוב על רקע לבן ) ומדלגים על קטעי 'עוד מבס . ' * 1 המסלול התכול : שימוש בספר הלימוד במקראה ידידותית . הלומדים במסלול זה נעזרים רק בקטעי יעוד מבטי ( הכתובים על רקע תכול . ( מסלול זה מותאם ללמידה בכיתה . המסלול הירוק : לימוד עצמאי לבחינת הבגרות בחמישה צעדים . זהו מסלול המתאים ללומד העצמאי המתכונן לבחינת הבגרות . הלומדים במסלול זה עוקבים אחר ההוראות במדריכי הבגרות - אלה המופיעים בסוף כל פרק ( ומסומנים בירוק בשולי העמ 1 דים ) ובסוף הספר ( בנספח שבעמי . ( 165-148 \ Yiar המסלול הצבעוני : עבודה שיטתית עם הספר על כל מדוריו . מסלול זה מותאם גם ללומד העצמאי וגם ללמידה בכיתה . המורים יוכלו למצוא מסלולים נוספים במדריך למורה המלווה את הספר . המדריך כולל הצעות מפורטות לדרכי השימוש בספר , אסופת מאמרים והצעות דידקטיות שונות . אנו מקווים שתיהנו מן העיון והלימוד בספר . 7 2 ל כ , ) 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר