עמוד:100

- בתיאור הבאת המנחה - בתיאור קבלת המנחה . ב . האם סדר הופעת הבנים מלמד שהמספר העדיף את אחד הבנים על פני אחיול נמקו . . 2 קראו בראשית ד . 2-1 , יש הטוענים כי אפשר ללמוד מפסוקים אלה כי הבל לא היה בן מועדף . הביאו שתי ראיות לביסוס טענה זו . . 3 קראו בראשית ד . 8-3 , יש הטוענים שהמנחה שהביא קין הייתה טובה פחות מהמנחה שהביא הבל . בססו טענה זאת על הכתוב . A קראו בראשית ד . 16-1 , יש הטוענים כי סיפור קין והבל הוא ביטוי למתח ששרר בין רועי צאן ובין עובדי אדמה . א . הסבירו מה יחסו של המספר למתח הזה . ב . עיינו בשופטים ו . 7-1 , הסבירו כיצד המתח הזה בא לידי ביטוי בפסוקים אלה . . 5 קראו בראשית ד 8 , ואת תרגום השבעים לפסוק זה : " ויאמר קין אל הבל אחיו נלכה השדה , ויהי בהיותם בשדה ויקם קין אל הכל אחיו ויהרגהו " . מה הקושי שפותר נוסח תרגום השבעים , וכיצד הוא פותר קושי זה ? . 6 קראו בראשית ד . 16-9 , תיאור מקום המגורים של קין מזכיר אירועים אחרים מעלילות הראשית . א . עיינו בבראשית ב , 8 , ג < 24 , ד . 12 , ציינו את האירועים הנרמזים בתיאור המקום שקין התגורר בו . ב . הסבירו מדוע האירועים האלה נרמזים כאן . . 7 קראו בראשית ד ; 16-1 , בראשית ג . 13-7 , א . גם אדם וגם קין התנערו מאחריות למעשה שעשו . בססו טענה זאת על הכתוב . ב . הסבירו כיצד אפשר לבסס על הפסוקים את הקביעה שקין קיבל על עצמו בסופו של דבר את האשמה . , 8 עיינו כבראשית ד . 16-9 , במה שונה עונש הנדודים בדברי קין מעונש זה כפי שהוא מתואר על ידי ה . 9 ? ' כמה משמות צאצאי קין מופיעים גם ברשימת צאצאי שת . קראו בראשית פרק ד ; 26-17 , ה . 28-1 , א . ציינו את השמות הדומים או הזהים בשתי השושלות . ב . כתבו את אחד הפירושים לתופעה זאת . . 10 קראו בראשית ד , 26-25 , ואת דברי מ '' ד קאסוטו : " אז הוחל לקרא בשם ה . ' לשון נופל על לשון 'ויקרא את שמו אנוש . ' יש כאן הקבלה מילולית ועניינית כאחת , בשר ודם נקרא בשם מתאים לו , אנוש,- והאלהים נקרא בשם מתאים לו , ה " . ' ( מ"ד קאסוטו , פירוש על ספר בראשית - מאדם עד נח , עמי ( 166 כיצד לדעת קאסוטו מדגישה החזרה על השורש 'קרא ' את המסר שאין לטשטש בין גבולות האל והאדם ? עעד רביעי ; בדיקת תשובות בדקו את תשובותיכם בהתאם לתשובות שבעמ י . 160-159 עעד חמישי : תרגול מסכם לאחר שתסיימו את ארבעת הצעדים הראשונים בכל פרקי הספר , עיינו בעצות שבעמי 152-148 ובצעו את התרגול המסכם שבעמ י . 153

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר