|
|
עמוד:13
ה ר ע י ו ן ה מ ד ע י פ ר ק 1 : מ ב נ ה ה א ט ו ם ו ה ט ב ל ה ה מ ח ז ו ר י ת חלק ב לאחר שצפיתם בסרטוני יסודות , היעזרו בהדמיה הטבלה המחזורית וענו על השאלות . 1 . אילו יסודות הופיעו בסרטונים ? 2 . לאיזו משפחה כימית הם שייכים ובאיזה טור בטבלה הם נמצאים ? 3 . אילו יסודות נוספים שייכים למשפחה כימית זו ? באילו צבעים הם מופיעים ? 4 . השוו בין כלור וברום לפי שלושה מאפיינים פיזיקליים ( למשל : מצב צבירה, צבע, ריח ) . 5 . במעבדה נשפכה כמות קטנה של כלור במצב צבירה גז . אילו פעולות בטיחותיות יש לנקוט מייד ? הסבירו . 6 . מצאו מידע אודות שימושים של שניים מהיסודות ההלוגנים ושתפו בכיתה . חלק ג לאחר שצפיתם בסרטוני הליום , היעזרו בהדמיה הטבלה המחזורית וענו על השאלות . 1 . איזו תכונה מאפיינת יסודות ממשפחת הגזים האצילים ? 2 . מה משותף לכל אטומי הגזים האצילים מבחינת סידור האלקטרונים ? 3 . לפניכם שלושה גזים : רדון, הליום וכלור . באיזה מהם לדעתכם הכי בטוח להשתמש בניסוי עם תלמידים ? נמקו את בחירתכם לפי תכונות כימיות ופיזיקליות . 4 . העתיקו את הפסקה והשלימו . היעזרו במחסן המילים . גזים אצילים כמו ארגון וניאון משמשים ב מיוחדת . כאשר מעבירים דרכם זרם , הם פולטים בצבעים שונים, תלוי בגז . למשל, ניאון פולט אור כתום - אדמדם, בעוד ש פולט אור סגול - כחלחל . אחד היתרונות החשובים של השימוש בגזים אלו הוא שהם אינם עם חומרים אחרים, ולכן הם לא גורמים ל בתוך המנורה . כך אפשר להשתמש בנורות לאורך זמן מבלי שהמנורה תיהרס או יתר על המידה . מגיבים | חשמלי | בעירה | אור | תתחמם | תאורה | ארגון 13
|

|