עמוד:4

2 חלק ב" – מדריך למורה | מבוא לפרק "כפל וחילוק בפרק ? מה הקשר בין כפל לחילוק . א בתמצית הקשר שבין פעולת הכפל לפעולת החילוק, ובתרגילי הכפל תיחידה זו עוסק . לאותו מצב כפלוהחילוק המתאימים ההבנה חיזוק לעוזרת התרגילים המתאימים לאותו מצב כפלארבעתהקשר בין בנתה כןתכונת החילוף של הכפל, ולהכרת , היא הפעולה ההפוכה לכפלפעולת החילוקש . עיותב של ומשוואותשל , תרגיליםה יעילה שלפתיר ל חלקים ברק אלא ,בשלמותולא מוצג . הלוחלוח הכפלאת מבנה גםמכיריםביחידה זו . הנדרשותהכפולות בהם ת מוצגוש 5ושל 01כפולות של . ב לשליטה . עד, 10 שלאו 5 בכפולות שלחילוק בתרגיליכפל ועוסקת בתרגילייחידה זו כןו,מחזקת את התובנה החישובית 10 לכפולות של 5 בין כפולות של שהקשר הכרת בהמשך את חוק להבין ו תרגילים מורכבים יותריעילותבלתלמידים לחשב תמאפשר . החילוףאת חוק הקיבוץ ו בכפל ובחילוק 1-ו 0המספרים . ג בשלב זה לעסוק אין . וחילוקתרגילי כפל ב 1 של ו 0 של תכונות יחידה זו עוסקת ב . 0-בחלוקה ב 4 שלו 2 כפולות של . ד לשליטה . , עד 4 שלאו 2 בכפולות של חילוק בתרגיליעוסקת בתרגילי כפל ויחידה זו ובקשר שלהן 4 לכפולות של 2 ולות של בין כפשעוסקת בקשר, היחידה ך נוסף על כ . , קשרים המפתחים תובנה חישובית ומסייעים להגיע לרהיטות חישוביתלתכונת הזוגיות המחשהאמצעי אביזרים המלווהבחוברתהיחיד משטחי • המלווהבחוברתמחיקה כפל וחילוקתבנית • המלווהבחוברתמילוליותלבעיותמחיקה ילוק כפל וחתבנית • המלווהבחוברתלוח משבצות מחיק • מעבדות מצבי חילוקלייצגזו מאפשרת מעבדה – שוותקבוצותמעבדת • לאקבוצהידוע או כשמספר הפריטים בכללאהקבוצותכשמספר משמעותעלללמודדיכ במעבדהלהיעזר ליםויכהתלמידים . ידוע . וחילוקלכפשלבעיותאותרגיליםלפתור יכדוכן, והחילוקהכפל כפל על ידי מצביבמעבדה זו אפשר לייצג – כפלצעצועימעבדת • קבוצות שוות . בוחרים צעצוע וקובעים את שני הגורמים : מספריצירת הקבוצות ומספר העצמים בכל קבוצה . 4 מדריך למורה | מבוא לפרק ״כפל וחילוק - חלק ב״

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר