|
|
עמוד:6
4444 4 : עמוד בחוב רת הבנת הנשמע ? מה נשמע היום / טוב לדעת לכתוב : שיר להקראה לאה נאור גם השיר הפותח את, כמו קודמיו החוברת הרביעית עוסק בנושא קריאה – הדרמטי של כיתה א השיר כתוב בעברית . וכתיבה כל בתיו . תקינה וטבעית, דיבור ית חוץ מהראשון שקולים ומחורזים בכל בית 4ושורה 2שורה ( ) . חורזות , היא פזמונאית ) – 1935 ( לאה נאור מחזאית , מתרגמת, סופרת טוב"השיר . ותסריטאית פורייה ראה אור בספר" לדעת לכת וב " בן כמה הי ית כשהיית ילד, אבא" ומתאים גם למציאות, 1891ב- . חייהם של ילדים וילדות בימינו לאורך השיר לאה נאור מתארת מחשבות החולפות בדעתם של ילד ים לפני רכישת הקריאה או : במהלכה מה אפשר לעשות כשיודעים לקרוא למה זה ? למה זה כדאי ? ולכתוב ? טוב לפני הקריאה קראו בקול את שם השיר ונהלו עליו על משמעותו , שיחה עם התלמידים ועל הרלוונטיות שלו למציאות האם המשוררת : שאלו . חייהם ? "טוב לדעת לכתוב"חושבת ש הפנו את תשומת ליבם שהכותרת . אינה מסתיימת בסימן שאלה כדאי לשאול את התלמידים אם הם שותפים לקביעה הזאת ולבקש מהם לחשוב על הזדמנויות ומקרים מניסיונם האיש י שבהם כדאי וחשוב : למשל . לדעת לקרוא ולכתוב , ווטסאפכתיבה וקריאה של הודעות , ספרים וסיפורים, הוראות משחק , מרכיב ים של מוצרים שונים ) . 'כתובות וכו קריאת השיר בהנגנה, הקפידו על קריאה בהגייה ברורה : קריאה ראשונה . 1 . מוכרת הסבירו אותה לתלמידיםכשמופיעה מילה לא . המתבקשת . סוד פרטי שאין מגלים לאיש – " סוד כמוס : "למשל ? אתם זוכרים מה שם השיר : בסוף הקריאה הראשונה שאלו ? מה ששמעתם מתאים לשם הזה ובקשו מהתלמידים לבדוק אם השיר עוסק , את השירשוב קראו . 2 בקשו מהם תוך כדי הקריאה לספ ור כמה פעמים נשמעת . רק בכתיבה . וכמה פעמים" לקרוא"ולבדוק אם נשמעת המילה , "לכתוב"המילה הדגישו את הגיית המילה האחרונה . קראו פעם שלישית את השיר . 3 היא ( ובקשו מהתלמידים לנסות ולהשלים אותה מזיכר ונם, בכל בית ) . חורזת תמיד עם השורה השנייה בא ותו בית עם אילו מחשבות ותקוות של הילד : אחרי הקריאה הרביעית שאלו . 4 אילו דברים שהילד בשיר אומר דומה או לא ? בשיר אתם מזדהים ובמהלכו, נהלו שיח כיתתי ? דומה למה שאתם מרגישים או חושבים תוכלו לספר מה אתם חשבתם או הרגשתם בילדותכם בנוגע לקריאה . וכתיבה 6 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 4
|

|