עמוד:11

8 זמן קסםקסם וחברים | "אֵׁינֶנִי בוֹכֶה אַף פַעַם, אֵׁינֶנִי תִינוֹק : את דבריו של דנילתלמידיםמזכירים – לב העניין • מסבירים שאנשים מגיבים ו,לדעתם על בכי . מספרים שגם מבוגרים בוכיםבַכְיָן", ושואלים חלקם מספרים בדמעות מה קרה, חלקם בוכים ואחרים : עצוביםבדרכים שונות כשהם יכולים להביע רגשות, ושהבכי לא זו ,בכל גיל,מעדיפים לשתוק . מדגישים שכל אחד אחת בלבד שאינו סימן לחולשה או לתינוקיות, אלא שמי שמביע את רגשותיו יהיה גם רגיש לאחרים, יקשיב להם כשהם עצובים או כועסים ויעזור להם להירגע . שואלים : איך לדעתכם דני הרגיש כשנורית זרקה את הפרח והלכה לשחק עם ילד אחר ? האם פעם קרה לכם מקרה דומה ? איך אפשר להתמודד עם אכזבה מהתנהגות של מישהו אחר כלפינו ? מה אפשר להגיד לדני כדי לעודד אותו ? לכתיבה, אפשר להזמין אותם לדמיין את תלמידיםלפני שמפנים את ה – בעיפרון שלי • , שכל אחת מהן פגעה האםהסיטואציה ולבטא בדיבור את רגשותיהם כלפי נורית או כלפי להישארהתלמידיםולהנחות את בדני בדרכה . כמובן, רצוי לעדן התבטאויות פוגעניות במקום של החוויה האישית הקשה . שדני העצוב ציפה למילה טובה של תמיכה, של הבנה תלמידיםמזכירים ל – בידיים שלי • לגזור את צורת הלב בעל ה"זרועות" מסוף תלמידיםאו של עידוד . מזמינים את ה החוברת, ולכתוב במרכזו מילה או ביטוי שעשויים לנחם ולהרגיע את מי שעצובים או מחרוזת לבבות ויוצרים,והמצויריםחשים מצוקה . אחר כך אוספים את הלבבות הכתובים לתלייה בכיתה . – כיתתית שכולה מילים טובות כשנכנס הדבר המפחיד / יהודה אטלס רקע ספרותי היה חבר קיבוץ, למד הוא במושב עין עירון להורים חקלאים . 7391-נולד ביהודה אטלס ילד "מזרחנות ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, ובמשך שמונה שנים כתב במדור השבועי ,"והילד הזה הוא אני"פרסם יהודה אטלס את ספרו 7791-על ספרי ילדים ועל כותביהם . ב"גדול ששיריו, רובם קצרים ונטולי שמות, מציגים את העולם מנקודת מבטו של ילד ובלשונו . ה קובצי שירים כמהספר זכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער, ובעקבות הצלחתו נכתבו עוד הילדה שאני "ו"אני רוצה שפתאום","ורק אני לא","גם הילד הזה הוא אני"באותו סגנון אישי : . לצד הכתיבה והעיסוק בתרגום, יהודה אטלס פרסם שלושה כרכים מרתקים בסדרה "אוהב על יוצרים מרכזיים בספרות הילדים העולמית ועל יצירותיהם שהפכו לנכסי צאן "ילדים גדולים" ילדים . הברזל של תרבות ילדית -מילים ובעברית דיבורית 22-מתאר ב,פְחִיד"בָר הַמַכְנָס הַדָשמתחיל בשורה "כְשֶנִ,השיר נגרם ש,ילד השוכב חולה במיטתו בשעת לילה נתקף פחד לא ברור : חוויה המוכרת לילדים רבים חולה ושוכב בחדר – פְחִיד" . מצבו המיוחד של הילד בָר הַמַמשהו חסר זהות שהוא מכנה "הַדָמ גורר חולשה הגוררת פחד עמום מפני מה שעלול להתרחש, ומנקודת – חשוך בשעת לילה 11 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר