|
|
עמוד:7
4 זמן קסםקסם וחברים | "עם המורה"שתי פעילויות קבועות מופיעות ברוב המוחלט של הטקסטים ומסומנות בכותרת ית מורה או מבוגר אחר ) : י כדי לאותת שהן נעשות בהנח, ( הן אינן מנוקדות במשמעות ולעסוק לוודא שהרצף העלילתי מובןשמטרתהפעילות בשיח – בואו נדבר במשמעות כן משמעותם, ובבסיפור ורכזייםהגלויה של הטקסט, בדמויות, באירועים המ של הטקסט . והמרומזתהסמויה חברתיים אצל ורגשיים , פיתוח רגישות להיבטים אישייםמטרתושיח ש – לב העניין פיתוח ; לבחירותיהן ולתגובותיהןהפיתוח היכולת להגיב באמפתי ; הדמויות בסיפור היכולת של כל תלמידה ותלמיד להתבונן בעצמם, לחשוב מה היו מרגישים ועושים אילו העובר – ביקורתיאך אוהד – לעמדת הקוראשובעמדו במקומה של דמות בסיפור, ול במחשבותיו מעמדת לחוויה . על נסיבות ומזמינה את התלמידים להקשיב למידע על הסופרבאמת ? ! ,מההכותרת . שיח על נושאים שהטקסט הספרותי מציףבחשיבה והשתתף בכתיבת הספר, או ל ביוגרפיות קצרות של יוצרים נבחרים, פרטים על יצירותיהם או על יצירות הפעילות כוללת מידע היסטורי הנוגע לעלילת הסיפור ולמקומות ואחרים באותו נושאעל ידישנכתבו להבנת היבטיה השונים של היצירה הספרותית אלה נועדוכל . התרחשהבהםש ולהגברת העניין וההנאה מקריאתה . פעילויות לתלמיד פעילויות הבעה יצירתית בעקבות הטקסט, כמו ציור, פיסול, הכנת מגזרות – בידיים שלי ייהנו תלמידיםנייר או קולאז'ים ומשחקים בהשראת יצירה ספרותית . בפעילויות אלו ה מהיכולת שלהם לתת פרשנות וביטוי עצמי חווייתי בעקבות הקריאה . לגילוי היצירתיות תלמידיםמאחר שפעילויות כתיבה מקדמות את ה – בעיפרון שלי יונחו לכתוב בכתיבה ילדית תלמידיםה – הנלמדת לאורך שנה כולה – שלהם, בחוברת זו ספונטנית הנוחה להם, כשהם משוחררים ממגבלות ומכללים ; כמו שהם יודעים בשלב זה של השנה ובהתאם ליכולתם, כדי שיתרכזו בתוכן שהם רוצים לבטא ללא חשש מביקורת . הוראה "פתוחה" בחוברת סרגלי רפלקציה בצורות מגוונות לעידוד – סרגל רפלקציה שתאפשר לתלמידים לפתח יכולות התבוננות ורפלקציה ויעניקו להם אוטונומיה מסוימת בפעילויות הלמידה שלהם . הפעילות מזמינה את התלמידים להמחיז את הסיפור . אנחנו מזכירים – אטרון שלנו יהת ואפשר להוסיף דמויות של ,שבהצגה כולם יכולים לשחק את כל התפקידיםתלמידיםל בנים ובנות . 7 קסם וחברים | זמן קסם
|

|