|
|
עמוד:53
21212121 20 : עמוד בחוב רת הצעות למשחק ולתרגול אפשר להביא לכיתה כתבי עת ועיתונים ולעודד את – " מילים בעולם "• ב התלמידים לחפש תמונות של חפצים או מילים שיש בהן את הצליל ) הֶדְבֵּק ( ' התלמידים גוזרים את התמונות ויוצרים מהן קולאז . בָ או ' בהמשך אפשר לה זמין תלמידים נוספים להתבונן בקולאז . כיתתי בתחילת המילה : והיכן שומעים בה את הצליל – ולשער מהי המילה . או באמצעה לכיתה מילה ובקשו מהתלמידיםהציגו – " מתחלקים לצלילים "• בית במילה : לדוגמה . להתחלק לקבוצות לפי מספר הצלילים במילה ארבעה קלמר במילה . התלמידים יתחלקו לשלשות – שלושה צלילים בכיתות שבהן זה . וכך הלאה , התלמידים יתחלקו לרביעיות – צלילים כל תלמיד ותלמידה בקבוצה : חשוב להמשיך לשלב הבא , מתאפשר המו רה . וכולם עומדים לפי סדר הצלילים , מייצגים צליל אחד מהמילה והתלמיד או התלמידה שמייצגים את , אומרת צליל מתוך המילה שאר התלמידים עומדים בידיים שלובות או . הצליל מרימים את ידם . צמו דות לגוף 21 : עמוד בחוברת הבחנה ? ב-בָמה מתחיל שמיעתית בדקו שכל האיורים ברורים קראו יחד את . ושהמילים מובנות המילים והנחו את התלמידים מתחת למילים בָ לכתוב הדגישו את מקום . המתאימות – כתיבת הצליל הפותח את המילה . בצ ד ימין של השורה ? ב-ב מה מתחיל והפעם , הפעילות דומה לקודמת . ב מתמקדים בצליל ? באיזו מילה שומעים בָ מופיע באמצע בָ בפעילות זו הצליל . ולכן רמת המורכבות עולה , מילה ת רגלו , לפני תחילת הפעילות השמיעו . פירוק מילים לצירופיהן לתלמידים מילים שבאמצען : ל דוגמה , צירופים שכבר נלמדו ) . ר ( אור חת , ) מָ ( קלמר , ) תָ ( מכתב אוצר מילים אפשר להרחיב , בהקש ר ל שם ברק את השיח על הפעולות של הברק , רועם ( ושל הרעם ) מאיר , מבריק ( ) . מתפוצץ , מתגלגל , מרעים " ברקים ורעמים " שירו את השיר של יהונתן גפן ויוני רכטר או ציירו . סערת ברקים בליל חורף 53 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2
|

|